Hyundai nie czeka na polski rząd

Koniec programu "Mój elektryk" dla przedsiębiorców. Z początkiem września 2024 roku wstrzymano dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych na firmę w ramach rządowego wsparcia. Eksperci wieszczą poważne ryzyko spadku popytu na auta BEV, ponieważ leasing jest szczególnie popularny wśród przedsiębiorców, którzy kupują ponad 80 proc. e-samochodów na polskim rynku.

Kiedy ruszy nowe wsparcie i na jakich zasadach? Ministerstwo Klimatu i Środowiska twierdzi, że finansowany z KPO program dopłat do aut elektrycznych jest obecnie konsultowany z KE pod kątem przepisów o pomocy publicznej. Resort ma jednocześnie nadzieję, że program ruszy przed końcem 2024 roku. Firm nie stać jednak na stratę czasu, stąd np. Hyundai zdecydował się uruchomić autorskie rozwiązanie.

Reklama

18 750 zł w kieszeni - Hyundai tnie ceny samochodów elektrycznych

– Hyundai uruchomił swój własny program "dopłat", wdrażając upust 18 750 zł do każdego nowego modelu elektrycznego marki, zakupionego na firmę w finansowaniu Hyundai. "Dopłata" łączy się z innymi korzyściami – powiedział dziennik.pl Stanisław Dojs z Hyundai Motor Poland. Na czym polega rozwiązanie koreańskiej marki?

Ioniq 6 / Tomasz Sewastianowicz
Reklama

Państwowy program dopłat do samochodów elektrycznych zakładał w przypadku zakupu na firmę dofinansowanie na poziomie 18 750 zł. Uzyskanie wsparcia obwarowano ograniczeniami - cena auta EV musiała mieścić się w określonych widełkach, a kierowca był zobowiązany do pokonania określonego przebiegu minimalnego, łącznie z jego ewidencjonowaniem.

– W Hyundaiu sprawy mają się znacznie prościej. Dopłata tej samej wielkości wymaga jedynie skorzystania z produktów finansowych Hyundaia. I tyle. Ani przebieg auta, ani inne parametry nie są brane pod uwagę. Dopłata łączy się z innymi korzyściami – zaznacza Dojs. Modele aut objęte nowym programem to Hyundai Kona, IONIQ 5 i IONIQ 6.

Hyundai Kona EV / dziennik.pl / Maciej Lubczyński

Hyundai tnie ceny o 66 tys. zł i odejmuje jeszcze 18 750 zł

Najtańszy Hyundai Kona z silnikiem o mocy 136 KM i bazowym akumulatorem 49 kWh kosztuje obecnie od 143 900 zł (o 41 tys. zł mniej wobec regularnego cennika). Zakładając umowę leasingową na 2 lata, 15 proc. wpłaty własnej (tyle najczęściej wpłacają firmy), upust 18 750 zł i obowiązujący w cenniku rabat wówczas rata miesięczna za ten model wyniesie 462 zł netto. W kalkulacji ujęto już pakiet serwisowy i assistance.

W przypadku modelu IONIQ 6 Hyundai przewiduje 48 tys. zł upustu dla wszystkich wersji. Największy rabat na poziomie 66 tys. zł przysługuje w przypadku hatchbacka IONIQ 5 - dodając do tego 18 750 zł obniżki zamiast programu "Mój elektryk" można liczyć na cenę niższą nawet o 84 750 zł.

  • Kona Smart 136 KM, 49 kWh, rata netto: 462 zł
  • KONA Smart 204 KM, 65 kWh, rata netto: 556 zł
  • IONIQ 5 Dynamiq 170 KM, 65 kWh, rata netto: 1320 zł
  • IONIQ 5 TECHNIQ 325 KM, AWD, 77 kWh, rata netto: 1742 zł
  • IONIQ 5 N 650 KM, AWD, 84 kWh, rata netto: 2660 zł
  • IONIQ 6 225 KM, RWD, 77 kWh, rata netto: 1392 zł.
Hyundai IONIQ 5 / dziennik.pl
Hyundai tnie ceny samochodów elektrycznych / dziennik.pl / Maciej Lubczyński