Tyle kosztuje Dacia Sandero
Najtańszy model Dacii to Sandero, wycenione obecnie na 62 900 zł. Auto niedawno zadebiutowało w polskich salonach ponownie, po zmianach wymuszonych nowymi europejskimi przepisami. W efekcie najmniejsza i najtańsza Dacia zyskała garść nowych rozwiązań i elementów wyposażenia.
Prawdziwym asem w rękawie nie jest jednak wyposażenie, a silnik. Najtańszy wariant w podanej wyżej cenie nie jest jednak najbardziej opłacalnym, bo za dopłatą 7900 zł zyskujemy jednostkę zasilaną fabrycznym LPG, a także sporo dodatkowych elementów wyposażenia. Jak prezentuje się cennik i specyfikacja Dacii Sandero w 2024 roku?
Dacia Sandero 2024 - wyposażenie
Wróćmy jednak na chwilę do najtańszej oferowanej wersji Dacii Sandero. Auto w cenie 62 900 zł jest napędzane silnikiem TCe 90 - nawet w jednej z najtańszych marek na rynku, benzynowe silniki wolnossące odeszły do lamusa. Bazowym wyborem jest więc jednostka o mocy 90 KM, połączona z 5-biegową skrzynią ręczną.
Wersja wyposażenia Essential została nazwana bardzo trafnie - oferuje jedynie bardzo podstawowe udogodnienia, choć trzeba przyznać, że także pod tym względem skończyły się czasy absolutnie spartańskich edycji. Tempomat, radio z systemem Bluetooth, czy nawet czujniki parkowania z tyłu są tu standardem. Każde Sandero wyjeżdża też z fabryki z LED-owymi reflektorami. Co nie znalazło się na liście? Wyboru wyższej wersji wyposażenia (droższej o 4000 zł) wymaga klimatyzacja. Zdecydowanie warto dopłacić! Korzyści jest bowiem więcej.
Dacia Sandero Expression oferuje system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 8 cali. Obsługa Apple CarPlay i Android Auto jest w standardzie. Sandero Expression ma też 16-calowe felgi.
Dacia Sandero - silnik z LPG hitem
Obecna generacja Sandero jest chętnie wybierana przez klientów indywidualnych, a ponad połowa kupujących decyduje się na wariant z fabryczną instalacją LPG. Silnik ECO-G o pojemności 1.0 i mocy 100 KM to prawdziwy hit - trudno się temu dziwić. Tankowanie za pół ceny, duży zasięg, a także większa moc to główne korzyści z wyboru droższej jednostki napędowej. Moment obrotowy 170 Nm pozwala sprawnie poruszać się również poza miastem, a przyspieszenie do setki w czasie 11,6 s oznacza całkiem zadowalającą dynamikę.
Bazowa 3-cylindrowa jednostka 1.0 TCe turbo zapewnia 90 KM mocy i 160 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie niecałe 12 sekund. Producent obiecuje zużycie paliwa na poziomie 5,2–5,6 l/100 km.
W gamie Dacii Sandero dostępna jest również jedna wersja z automatyczną przekładnią bezstopniową. Skrzynia biegów CVT jest opcją w Dacii Sandero Stepway, która stylizowana jest na Dustera - ma plastikowe osłony nadkoli i zderzaków, relingi dachowe i lepsze wyposażenie już w standardzie.
Na szczycie stoi jednostka TCe 110 - topowy silnik łączony jest z 6-biegową skrzynią manualną, a przyspieszenie do 100 km/h trwa tu równe 10 sekund. Moment obrotowy wynosi 200 Nm.
W 2023 roku aż 77 proc. z ponad 5 tys. sprzedanych w Polsce sztuk stanowiła stylizowana na SUV-a wersja Stepway ze zwiększonym o 4 cm prześwitem.
Nowa Dacia Sandero - jakie zmiany?
Unijne rozporządzenie GSR2 wymusiło szereg zmian również w najtańszym modelu Dacii. Wspomniane wcześniej nowinki to m.in. rejestrator danych na temat zdarzenia, przygotowanie do montażu blokady alkoholowej, system rozpoznawania znaków drogowych i ostrzegania o nadmiernej prędkości, system kontroli pasa ruchu, utrzymanie pasa ruchu, kontrolę zmęczenia kierowcy, wspomaganie parkowania tyłem, czujnik światła i czujnik deszczu, aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, sygnalizację nagłego hamowania.
Dacia Sandero - cennik w 2024 roku
Tak prezentuje się pełny cennik Dacii Sandero
silnik/wersja wyposażenia | Essential | Stepway Essential | Expression | Stepway Expression | Stepway Extreme |
TCe 90 | 62 900 zł | 70 600 | 66 900 | 75 300 | - |
ECO-G 100 (LPG) | - | 74 500 | 70 800 | 79 200 | 84 000 |
TCe 90 CVT | - | - | - | 83 000 | 87 800 |
TCe 110 | - | - | - | 85 800 |