Kia zamyka usta przeciwnikom samochodów elektrycznych wykrzykującym, że zużyte akumulatory po 8-10 latach eksploatacji będą zaśmiecać świat. Koreańska marka nawiązała współpracę z niemieckim startupem encore DB, którego twórcą jest Deutsche Bahn (DB Bahnbau Gruppe).
Startup zbiera pakiety akumulatorów z samochodów elektrycznych z całej Europy i konstruuje oraz rozprowadza gotowe systemy magazynowania energii. Kia jest pierwszym koncernem motoryzacyjnym, który zawarł umowę z tą niemiecką firmą...
Kia znalazła sposób na zużyte akumulatory z aut elektrycznych
Zestawy akumulatorów z aut elektrycznych są demontowane do poziomu pojedynczego modułu i poddawane testom diagnostycznym. Poprawnie działające moduły są następnie wykorzystywane w nowych systemach magazynowania energii lub poddawane recyklingowi, w zależności od ich pozostałej pojemności.
Pierwsze ładowanie samochodu ze "starych akumulatorów"
Koreańsko-niemiecki duet pochwalił się już pierwszym efektem współpracy. Prototypowy magazyn energii wykonany w całości z używanych modułów akumulatorowych wymontowanych z Kia e-Soul stanął w kampusie EUREF w Berlinie. Jednym z pierwszych zastosowań tego urządzenia jest ładowarka aut elektrycznych, a pierwszym podłączonym samochodem była Kia e-Niro.
Magazyn ze starych akumulatorów gromadzi energię słoneczną
Powerbank w kampusie EUREF składa się z 24 modułów rozmieszczonych na trzech stojakach. Każdy moduł składa się z 14 podwójnych ogniw. Nowatorski system konwersji energii ze zintegrowanym systemem zarządzania pracą akumulatora kompensuje różne stany kondycji poszczególnych modułów, w razie potrzeby wykonując pasywne lub aktywne równoważenie napięcia. Prototypowa jednostka zapewnia 72 kWh mocy użytkowej do przechowywania energii słonecznej.