W planowanych przez Volkswagena testach technologii jazdy autonomicznej mają być wykorzystywane elektryczne SUV-y Audi e-tron. Pierwsze jazdy próbne na obszarze Hefei we wschodniej prowincji Anhui rozpoczną się we wrześniu. VW kontroluje w tym mieście JV z producentem samochodów elektrycznych JAC. Firma zapowiada, iż od przyszłego roku z przejazdów będą mogły korzystać także osoby postronne.

Reklama

Jak wskazuje Reuters, dotychczas koncern z Wolfsburga nie realizował w Chinach programów rozwoju autonomii jazdy, w odróżnieniu od m.in. Baidu, wspieranego przez Toyotę start-upu Pony.ai czy korzystających z inwestycji m.in. Nissana firm WeRide i Didi Chuxing. Jeszcze w czerwcu VW sfinalizował natomiast wartą 2,6 mld dolarów inwestycję w amerykański start-up autonomii jazdy Argo AI. Mniejszościowe udziały w spółce z Pittsburgha wykupił także Ford Motor - razem producenci dysponują dzięki temu pakietem kontrolnym.

Volkswagen jest największym zagranicznym producentem samochodów w ChRL, z joint ventures z państwowymi chińskimi koncernami FAW Group i SAIC Motor. Niemiecki koncern jeszcze w maju zapowiedział także wykup za miliard euro 50 proc. państwowej spółki kontrolującej JAC, zarazem zwiększając swoje udziały w JW z tym ostatnim z 50 proc. do 75 proc.

W pierwszej połowie 2020 r., a więc w okresie, na który przypadła pierwsza fala epidemii COVID-19, Volkswagen sprzedał 1,59 mln samochodów w Chinach (spadek o 17 proc. rdr.). W całym 2019 r. sprzedaż niemieckiej grupy sięgała 4,23 mln pojazdów.