Pierwszy system określany jako model bazowy częściej służy dłuższemu korzystaniu z auta. Druga możliwość (model otwarty) najczęściej wykorzystywana jest w przemieszczaniu się po mieście na krótkich odcinkach. Wówczas koszt za minutę jazdy nowym i30 wyniesie 0,48 zł.
Pomysłodawcy podkreślają, że nowe rozwiązanie będzie atrakcyjną alternatywę dla taksówek czy nawet własnego samochodu.
Hyundai i30 został w 52 proc. skonstruowany ze stali o wysokiej wytrzymałości. Na pokładzie koreański producent montuje m.in. system autonomicznego hamowania, inteligentne światła drogowe, system utrzymywania pasa ruchu czy system kontroli poziomu uwagi kierowcy.
- Rozbudowa floty spowodowana jest dużym zainteresowaniem, jakim cieszą się nasze auta na minuty - warszawiacy szybko przekonali się do tej innowacyjnej formy miejskiej mobilności. Samochody marki Hyundai będą stanowić dodatkowy atut umacniający naszą pozycję profesjonalnego operatora car sharingu i zachęcać do korzystania z usług 4mobility poszerzonych o atrakcyjny cenowo segment - powiedział Paweł Błaszczak, prezes zarządu 4mobility.