- Poznań Motor Show 2017 stoi pod znakiem ważnych dla Audi premier. Polscy miłośnicy marki z Ingolstadt i wszyscy zwiedzający mogą po raz pierwszy zobaczyć najbardziej sportową wersję przedstawiciela bestsellerowej w Polsce rodziny Q5 czyli najnowszy model Audi SQ5 - powiedział dziennik.pl Leszek Kempiński z Audi Polska. - Nasz najmłodszy przedstawiciel rodziny Q miał europejską premierę w Genewie, a teraz debiutuje w Polsce - dodał Kempiński.
Już na pierwszy rzut oka widać, że pod lśniącą karoserią czai się wielka siła. A zapewnia ją trzylitrowy silnik V6 TFSI, który wytwarza 354 KM. Turbodoładowany, aluminiowy motor, już przy 1370 obrotach na minutę generuje moment obrotowy 500 Nm - stały aż do 4500 obrotów na minutę.
Efekt to niesamowite przeciążenie przy starcie i sprint od 0 do 100 km/h trwa w 5,4 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Producent twierdzi, że ten SUV spala średni 8,3 l benzyny na 100 km - być może to prawda, jeśli ktoś będzie delikatnie traktować tabun ponad 350 koni pod maską.
Audi SQ5 ma 4671 mm długości, 1893 mm szerokości i 1635 mm wysokości. Rozstaw osi to 2818 mm. Jest zatem delikatnie większe od poprzednika, ale nawet o 35 kg lżejsze, dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości oraz aluminium. Masa własna SQ5 to 1995 kg. Dieta objęła też silnik - turbodoładowane V6 TFSI waży 172 kg, o 14 kg mniej niż poprzednia jego wersja z mechanicznym kompresorem.
Co ma w środku? Dużo miejsca dla pięciu osób - sprawdziliśmy. Trójramienna kierownica może być ogrzewana, a fotele zrobią masaż. Zamiast zwykłych zegarów Audi oferuje jedną ze swoich największych innowacji, czyli wirtualny kokpit o przekątnej 12,3 cala. Nowe SQ5 można też mieć z dużym panelem dotykowym znanym już z Q7. Za jego pomocą nie tylko można wpisywać litery, urządzeni rozpoznaje gesty niczym smartfon i "drga" dla potwierdzenia wykonanej operacji.
Na życzenie producent zamontuje wyświetlacz head-up, który na szybie pokazuje informacje najważniejsze dla kierowcy, w tym także wskazania nawigacji.
Masaż pneumatyczny
Wyposażenie seryjne Audi SQ5 obejmuje w m.in. 20-calowe alufelgi w stylistyce gwiazdy o pięciu podwójnych ramionach, reflektory diodowe i charakterystyczny dla modeli typu S system kontroli zawieszenia. A o bezpieczeństwo dba napęd na cztery koła quattro i armia systemów elektronicznych umiejących m.in. utrzymywać auto w pasie ruchu między liniami lub automatycznie zahamować kiedy kierowca zagapi się w korku.
- Zarówno wygląd zewnętrzny, jak i wnętrze Audi SQ5, różnią się od bazowego Audi Q5 licznymi, typowymi dla modeli usportowionej serii S detalami stylistycznymi oraz poszerzonym wyposażeniem standardowym - powiedział Leszek Kempiński.
Nowe SQ5 można już zamawiać. Cena od 312 tys. zł.