- Panamera sport turismo to dla nas krok w kierunku nowego segmentu, jednak przy zachowaniu wszystkich charakterystycznych dla Porsche wartości i atrybutów - powiedział Michael Mauer, szef działu Porsche Style.
Nowe porsche w stylu kombi mierzy 5049 mm długości. Wysokość i szerokość wynoszą odpowiednio - 1428 mm i 1937 mm. A jego rozstaw osi to 2950 mm. Czyli parametry są prawie identyczne jak w zwykłej panamerze, jednak kluczowym wyróżnikiem jest tył nadwozia. Linia dachu przebiega wyżej co powinno pozwolić wygodniej wsiadać, a nad głowami pasażerowie zastaną więcej przestrzeni.
Zwiększyły się też możliwości transportowe. Bagażnik połknie 520 l pakunków, czyli o 20 l lepiej niż w przypadku limuzyny. Po złożeniu oparć tylnych foteli różnica rośnie do 86 l na korzyść sport turismo - 1390 l.
Płaszczyzna dachu łączy się z ruchomym tylnym spojlerem. Może być on nachylony pod trzema różnymi kątami, zależnie od sytuacji na drodze i wybranych ustawień samochodu, i generować do 50 kg dodatkowej siły docisku tylnej osi.
Sport turismo to pierwsza odmiana modelu panamera z trzema tylnymi fotelami w układzie 2+1. Dwa zewnętrzne miejsca mają formę indywidualnych siedzeń. Na życzenie auto oferowane jest w konfiguracji czteromiejscowej, z dwoma elektrycznie sterowanymi, osobnymi tylnymi fotelami.
Pięć silników do wyboru w chwili premiery
Porsche panamera sport turismo można już zamawiać. Nowa odmiana będzie oferowana z pięcioma silnikami. Jej ceny rozpoczynają się od 448 330 zł za model panamera 4 sport turismo (330 KM), 512 930 zł - panamera 4 E-Hybrid sport turismo (462 KM mocy systemowej), 558 530 zł - panamera 4S sport turismo (440 KM), 578 450 zł - panamera 4S diesel sport turismo (422 KM) oraz 774 100 zł za najmocniejszą odmianę turbo sport turismo (550 KM).
Porsche panamera sport turismo zadebiutuje oficjalnie w czasie salonu samochodowego w Genewie.