Wilda - to nazwa bolidu, który zadebiutował na terenie fabryki Volkswagena w Antoninku. Pojazd skonstruowali studenci Politechniki Poznańskiej tworzący zespół PUT Motosport.

Reklama

Najnowszy pojazd, jak mówią jego twórcy, to zupełnie inna konstrukcja, w porównaniu z ubiegłoroczną. Studenci na podstawie własnych badań, testów i doświadczeń stworzyli konstrukcję, która zamiast standardowej ramy stalowej posiada monocoque z aluminium oraz kompozytów węglowych. Zastosowali też pakiet aerodynamiczny i zmniejszyli rozmiar obręczy kół z 13 do 10 cali.

PAP / Jakub Kaczmarczyk

Wilda dodatkowo została wyposażona w suchą miskę olejową, która pozwala na smarowanie silnika, nawet podczas bardzo dużych przeciążeń (chodzi o zapewnienie filmu olejowego np. na ostrych zakrętach). Poznański bolid został też "odchudzony" o 50 kg w porównaniu do wcześniejszego projektu. Nowy pojazd waży 210 kg.

PAP / Jakub Kaczmarczyk

Chrzest bojowy wilda przejdzie na torach znanych fanom Formuły 1. Wiadomo, że 22 lipca studenci wraz ze swoim bolidem pojadą na zawody rundy europejskiej do Włoch - tam na torze Riccardo Paletti spotka się 80 zespołów z całego świata.

PAP / Jakub Kaczmarczyk

W sierpniu wilda będzie testowana na jednym z najsłynniejszych torów F1, czyli na torze Hockenheimring w Niemczech i w Gyor na Węgrzech.

Poznański zespół PUT Motosport w klasyfikacji generalnej, pośród 600 zarejestrowanych drużyn z całego świata, zajmuje 154 miejsce.

PAP / Jakub Kaczmarczyk
PAP / Jakub Kaczmarczyk
PAP / Jakub Kaczmarczyk