Prezes PZPM Jakub Faryś ocenia - "mimo iż był to najlepszy rok pod tym względem od wielu lat, końcowy rezultat jest daleko poniżej możliwości 38-milionowego społeczeństwa".
Rejestracje nabywców instytucjonalnych rosły w 2014 roku znacznie szybciej niż indywidualnych. Samochodów firmowych przybyło 201,2 tys., czyli o 19,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Klienci indywidualni nabyli 126,5 tys. samochodów, o 4,3 proc. więcej niż przed rokiem.
W 2014 roku marki popularne stanowiły blisko 90 proc. rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce (294,3 tys. sztuk). Liczba rejestracji w tym segmencie wzrosła o 12 proc. rok do roku.
Z raportu wynika poza tym, że rośnie produkcja fabryk motoryzacyjnych w Polsce. Jej wartość w ubiegłym roku wyniosła ponad 113 miliardów złotych, czyli realnie 5,1 procent więcej niż w 2013 roku.