Która marka i które modele samochodów cieszą się nad Wisłą coraz większym powodzeniem wśród przysłowiowych Kowalskich i Nowaków? Okazuje się, że jeśli chodzi o ulubiony model to… wcale nie jest to ani produkt Skody, Volkswagena czy Toyoty.
W tym roku ponad 30 proc. więcej osób wybrało samochody Opla, a takie modele jak corsa, mokka czy meriva to auta najczęściej kupowane przez klientów indywidualnych - mówi w rozmowie z portalem dziennik.pl Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland.
CZYTAJ TAKŻE General Motors inwestuje w Tychach 250 mln euro>>>
Miejska corsa, ze sprzedażą 3590 sztuk od stycznia do października 2014, zajęła pierwsze miejsce w segmencie B. Liderami swoich klas zostały także miejski SUV mokka (1280 sztuk) oraz rodzinny minivan meriva (982 sztuki).
Fabryczna instalacja LPG hitem
Okazuje się, że niemiecki producent jest liderem sprzedaży samochodów z instalacją LPG w Polsce. Od stycznia do października 2014 do kierowców trafiło 1590 aut marki Opel z fabrycznym układem LPG, co stanowi 36 proc. całego wolumenu rynku. Największe wzięcie miała corsa - 901 sztuk i astra - 490 sztuk.
Mieczkowski podkreśla, że przed końcem 2014 roku Opel chce utrzymać dynamikę wzrostu. Czym dokładnie planuje trafić w gust Kowalskiego z chudszym portfelem? Niemiecki producent stawia na promocje i LPG.
Wybrane auta, w zależności od modelu, są dostępne w cenach nawet do 20 tys. zł niższych niż oferta cennikowa. Wśród ofert z wyprzedaży można znaleźć m.in. corsę z silnikiem 1.2/85 KM, klimatyzacją i fabryczną instalacją LPG, która po rabacie 7500 zł kosztuje od 41 400 zł.
Astrę z silnikiem 1.4/140 KM i fabryczną instalacją LPG można teraz kupić o 12 tys. zł taniej - taki samochód kosztuje od 62 450 zł. Pozostałe warianty silnikowe astry active to cena niższa o 9 tys. zł.