Mary Barra, dyrektor generalny General Motors, podczas swojej wizyty w Niemczech ogłosiła dodatkowe inwestycje na dużą skalę. Szefowa GM potwierdziła m.in., że amerykański koncern zainwestuje w fabrykę w Tychach.

Reklama
Opel

Wartość inwestycji w fabrykę działającą na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej wyniesie 250 milionów euro (ponad miliard zł). Polski zakład zajmie się produkcją zupełnie nowej rodziny czterocylindrowych silników wysokoprężnych o pojemności 1.6 l.

Jest to największa inwestycja w historii fabryki w Tychach - jej zakres obejmie budowę nowych obiektów i instalację nowej technologii produkcyjnej. Maksymalna łączna moc produkcyjna zakładu wyniesie 200 tys. jednostek rocznie - mówi w rozmowie z portalem dziennik.pl Wojciech Osoś, dyrektor biura prasowego General Motors Poland.

Dzięki inwestycji możliwe będzie przekształcenie dotychczasowego procesu montażu w zakładzie w pełny proces produkcji. Budowa i instalacja nowego wyposażenia potrwa do 2016 r. Taśmy produkcyjne ruszą w 2017 roku.

Nowa rodzina silników 1.6 CDTI będzie spełniać wymogi standardów emisji Euro 6. Jednostki będą montowane w modelach Opla/Vauxhalla.

Fabryki GM Manufacturing Poland w Gliwicach i Tychach zatrudniają 3500 osób. Aktualnie produkowane są tam samochody opel astra, kabriolet cascada oraz silniki wysokoprężne o pojemności 1,7 l. Suma inwestycji GM w Polsce, łącznie z dzisiaj ogłoszonym projektem, wyniesie ponad 1 miliard euro.

Reklama

W Tychach nowe silniki, w Niemczech nowy SUV

Warto zaznaczyć, że inwestycja GM w polską fabrykę jest związana z szerszymi planami koncernu wdrażanymi w Europie. Oprócz zakładów w Tychach nowe projekty ruszą w Rüsselsheim i Kaiserslautern.

Mary Barra potwierdziła również, że do końca dekady w fabryce w Rüsselsheim, głównej siedzibie Opla, będzie produkowany nowy model.

Opel

Nowy SUV będzie drugim modelem flagowym marki obok modelu insignia - szefowa GM. Dlatego w zakłady Opla w Rüsselsheim zostanie zainwestowane 245 milionów euro.

Marka Opel ma ogromne znaczenie strategiczne dla GM. Ofensywa produktów obejmująca 27 nowych modeli i 17 nowych silników miała bardzo udany początek. Dodatkowe inwestycje pomogą marce ponownie zabłysnąć i wzmocnić naszą pozycję w Europie. To wyraźny sygnał zaangażowania GM w rozwój Opla w Niemczech i w pozostałych krajach Europy - powiedziała Barra.

Opel ogłosił również, że od połowy 2015 r. w zakładzie w Eisenach powstanie trzecia zmiana. To efekt zwiększonego zapotrzebowania rynku na mniejsze modele - adam i nową corsę, na którą jeszcze przed oficjalnym wprowadzeniem na rynek niemiecki producent zebrał 45 tys. zamówień.