Quadrifoglio Verde czyli czterolistna zielona koniczyna od ponad dziewięćdziesięciu lat wyróżnia najbardziej sportowe samochody Alfy Romeo. Mimo upływu czasu jest ciągle świeża - dowodem na to są dwa nowe modele włoskiej stajni, które wchodzą do sprzedaży w Polsce…

Reklama
Alfa Romeo

Pierwsza nowość to giulietta w nowej odsłonie w wersji Quadrifoglio Verde - sercem auta jest turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1750 ccm i mocy 240 KM, którą seryjnie połączono z automatyczną 6-stopniową przekładnią TCT (podwójne suche sprzęgło).

Tak uzbrojone auto rozpędza się do ponad 240 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund - to o 0,8 sekundy lepiej od poprzedniej wersji z manualną skrzynią biegów. Po raz pierwszy system Launch Control został zintegrowany z automatem TCT. Najszybsza i najmocniejsza giulietta QV kosztuje od 121 700 zł i można ją zamawiać w polskich salonach Alfy Romeo.

Alfa Romeo

Za większą siostrą podąża mito QV z turbobenzynową jednostką 1.4 MultiAir o mocy 170 KM (230 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Możliwości? Prędkość maksymalna 219 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h - 7,3 s. Szybka ślicznotka kosztuje od 89 900 zł.

Na finał ciut historii… Przypominamy, że pierwszym pojazdem Alfa Romeo z logo Quadrifoglio Verde był RL, którym Ugo Sivocci wygrał 14. edycję Targa Florio w 1923 r. Od tego czasu wszystkie wyścigowe Alfy zdobi ten emblemat. Począwszy od lat 60. XX wieku jest on umieszczany także na sportowych wersjach samochodów przeznaczonych do jazdy po drogach publicznych.