Skoda ogłosiła, że wprowadza na polski rynek model yeti z silnikiem 1.4 TSI/122 KM i dwusprzęgłową 7-stopniową przekładnią DSG. W tej konfiguracji moc trafia na przednie koła.
Jak działa dwusprzęgłowa skrzynia Direct Shift Gearbox (DSG)? Kiedy załączony jest jeden bieg, kolejny jest już wybrany i tylko oczekuje na włączenie. Zmiana przełożeń następuje zatem przez przełączanie sprzęgieł i jak zapewniają inżynierowie trwa trzy do czterech setnych sekundy.
Podczas jazdy sportowej biegi są przełączane dopiero przy większej prędkości obrotowej silnika - to dla lepszego wykorzystani mocy. Jazdy o kropelce? Skrzynia zmienia przełożenia wcześniej, dzięki czemu spalanie ma być mniejsze.
Skoda yeti ze skrzynią biegów DSG i silnikiem TSI do 100 km/h powinna przyspieszać w 10,6 sekundy. Prędkość maksymalna - 182 km/h. Producent obiecuje średnie spalanie benzyny na poziomie 6,8 l/100 km.
Skoda yeti 1.4 TSI/122 KM kosztuje od 71 250 zł. Dopłata do skrzyni automatycznej - 7900 zł.