Skoda ogłosiła, że wprowadza na polski rynek model yeti z silnikiem 1.4 TSI/122 KM i dwusprzęgłową 7-stopniową przekładnią DSG. W tej konfiguracji moc trafia na przednie koła.

Skoda yeti 1.4 TSI ze skrzynią DSG Skoda

Jak działa dwusprzęgłowa skrzynia Direct Shift Gearbox (DSG)? Kiedy załączony jest jeden bieg, kolejny jest już wybrany i tylko oczekuje na włączenie. Zmiana przełożeń następuje zatem przez przełączanie sprzęgieł i jak zapewniają inżynierowie trwa trzy do czterech setnych sekundy.

Podczas jazdy sportowej biegi są przełączane dopiero przy większej prędkości obrotowej silnika - to dla lepszego wykorzystani mocy. Jazdy o kropelce? Skrzynia zmienia przełożenia wcześniej, dzięki czemu spalanie ma być mniejsze.

Skoda yeti ze skrzynią biegów DSG i silnikiem TSI do 100 km/h powinna przyspieszać w 10,6 sekundy. Prędkość maksymalna - 182 km/h. Producent obiecuje średnie spalanie benzyny na poziomie 6,8 l/100 km.

Skoda yeti Skoda

Skoda yeti 1.4 TSI/122 KM kosztuje od 71 250 zł. Dopłata do skrzyni automatycznej - 7900 zł.