Często firmy samochodowe sponsorują dziedziny dosyć odległe od motoryzacji. Duże osiągnięcia w tej dziedzinie ma amerykańska marka Chevrolet, która postanowiła wspomóc działania zdolnych artystów. Przyznano nagrody pierwszej polskiej edycji konkursu Young Creative Chevrolet.

Reklama

Najwyższy poziom prezentowały prace w kategorii Moda. Tutaj pierwsze miejsce zajął Tomasz Ferczykowski przed Katarzyną Cielątkowską i Claudią Tyborski. Wszyscy laureaci tej kategorii pochodzą z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.

W pozostałych kategoriach konkursowych przyznano tylko trzecie nagrody. Otrzymali je: Katarzyna Olga Jarecka z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych w Warszawie (sztuki wizualne), Michał Kaźmierczak z Wyższej Szkoły Technologii w Katowicach (fotografia) oraz Adam Kalinowski i Michał Misiejuk z Politechniki Białostockiej (film).

Prace konkursowe oceniali: Karolina Zmarlak, nowojorska projektantka mody polskiego pochodzenia, Arkadiusz Jakubik, znany aktor i reżyser, Katarzyna Sagatowska, fotografka-dokumentalistka i kuratorka oraz Michał Łojewski, jeden z najbardziej uznanych grafików w Polsce. Eksperci skupili się na kreatywności i pomysłowości studentów, na walorach technicznych oraz na powiązaniu pracy z marką Chevrolet.

Celem konkursu jest wyłonienie najciekawszych osobowości twórczych oraz wspieranie młodych, utalentowanych artystów w dążeniu do samodzielnego zaistnienia na rynku sztuki.

Konkurs Young Creative Chevrolet, który w Polsce organizowany jest po raz pierwszy, a w Europie od 2007 roku, skierowany jest do studentów uczelni i kierunków artystycznych. W pierwszej, polskiej edycji do udziału zgłosiło się 28 szkół, co dało Polsce trzecie miejsce wśród wszystkich państw europejskich startujących w konkursie.