Zbudowany przez Volvo pojazd hybrydowy jest aktualnym posiadaczem rekordów prędkości ze startu zatrzymanego na dystansie 500 i 1000 metrów oraz na dystansie jednego kilometra ze startu lotnego, ustanowionych zgodnie z międzynarodowymi przepisami.

Na potrzeby Mean Green zespół ekspertów Volvo zaadaptował hybrydowy układ napędowy Volvo, dostosowując go do wymagań podwozia zbudowanego z myślą o biciu rekordów prędkości.

Reklama

Inżynierowie wyposażyli Mean Green w mocno podrasowany silnik Volvo D16 i zmodyfikowaną wersję zautomatyzowanej skrzyni biegów Volvo I-Shift, przystosowaną do współdziałania z trakcyjnym silnikiem elektrycznym.

Łączna moc napędu Mean Green wynosi 2100 KM, przy maksymalnym momencie obrotowym około 6800 Nm, z czego 200 KM i około 1200 Nm pochodzi z silnika elektrycznego. Możliwość rozwijania dużych prędkości zależy w znacznej mierze od własności aerodynamicznych pojazdu. Dlatego też inżynierowie Volvo bazowali na kabinie pochodzącej z północno-amerykańskiego modelu Volvo VN, nadając jej optymalny pod względem aerodynamicznym kształt.

Hybrydowa ciężarówka Volvo atakuje rekord prędkości / Inne

W Mean Green zastosowano zmodyfikowane wersje następujących seryjnych podzespołów Volvo: trakcyjny silnik elektryczny, akumulator trakcyjny, silnik wysokoprężny Volvo D16, zautomatyzowana, mechaniczna skrzynia biegów Volvo I-Shift, kabina i rama Volvo VN, tylna oś o przełożeniu 1,85:1