W polskich salonach Mazdy można już zamawiać najnowszą mazdę CX-5. Czy to dobra inwestycja? Jak prognozują eksperci firmy Eurotax, zajmującej się szacowaniem wartości samochodów, nowy model Mazdy ma uzyskać jedną z najwyższych cen odsprzedaży w segmencie kompaktowych SUV-ów w Niemczech.

Reklama

Nowa Mazda CX-5 to pierwszy kompaktowy SUV Mazdy - mówi Steffen Schick, dyrektor zarządzający w EurotaxGlass’s Global Services Division . Technologia SKYACTIV Mazdy ukazuje ogromny potencjał, łącząc bardzo wydajny zespół napędowy, lekkie nadwozie i dynamiczny układ jezdny. Najniższe w klasie zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla poniżej 120 g/km to dbałość o środowisko przy zachowaniu dynamiki i przyjemności z jazdy.

Schick zaznaczył także, że mieszanka efektownego wyglądu, przyjaznego nastawienia do środowiska, niskiego zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla, atrakcyjnej ceny i bogatego wyposażenia seryjnego przekłada się na przewidywany niski całkowity koszt eksploatacji mazdy CX-5.

Eurotax szacuje, że po trzech latach i 60 tys. km przebiegu mazda CX-5 4WD ze 150-konnym silnikiem Diesla zachowa 53 proc. pierwotnej wartości. Zdaniem analityków to sytuuje ją wśród najlepszych samochodów segmentu kompaktowych SUV-ów w Niemczech.

W Polsce mazda CX-5 z silnikiem wysokoprężnym pojawi się najpóźniej we wrześniu 2012 roku - powiedziała dziennikowi.pl Magdalena Węglewska, szefowa biura prasowego Mazda Motor Poland.

W polskich salonach tej japońskiej marki najtańszy model mazdy CX-5 w wersji z silnikiem benzynowym SKYACTIV-G o pojemności 2,0 l kosztuje od 91 900 zł. Za samochód z napędem 4x4 trzeba zapłacić 109 900 zł (SkyMOTION), a za mazdę z automatyczną skrzynią biegów (tylko z napędem 4x4) - 117 900 zł.