"Chevy Happy Grad" to reklama stworzona przez Zacha Borsta z Long Island, która zostanie wyemitowana 5 lutego podczas transmisji Super Bowl XLVI, czyli finałowego meczu o mistrzostwo w futbolu amerykańskim zawodowej ligi NFL.
Krótki film przedstawiony przez tego 26-latka został wybrany spośród propozycji niezależnych filmowców z całego świata w ramach konkursu na reklamę Chevroleta Route 66 Super Bowl. Od 22 grudnia do 14 stycznia wszystkie reklamy obejrzało w sumie ponad 32 miliony internautów.
http://www.youtube.com/watch?v=Ae52ourE3Pw
Kiedy obejrzałem spot Zacha roześmiałem się, ponieważ przedstawia on zderzenie oczekiwań z rzeczywistością, czyli coś, z czym boryka się wiele rodzin. Reklama ‘Happy Grad’ ukazuje emocje, jakie wywołuje Chevrolet - powiedział Joel Ewanick, dyrektor ds. marketingu globalnego General Motors.
Spot "Chevy Happy Grad" został nakręcony nieopodal rodzinnego domu Zacha na Long Island w zaledwie cztery godziny - czas był ograniczony przez warunki pogodowe. Eksperci szacują, że finał Super Bowl zgromadzi przed telewizorami ponad 110 milionów widzów, którzy obejrzą reklamę Borsta.
Mój tata był policjantem i musiał ciężko pracować, aby kupić swoim dzieciom ich pierwsze samochody. Były to używane auta, jednak ja bardzo doceniałem to, co miałem. Potem zacząłem się zastanawiać nad tym, jak bym się zachował, gdybym dostał nowe Camaro. Kto nie chciałby dostać nowiutkiego Chevroleta w prezencie z okazji ukończenia studiów? - powiedział Borst.
W konkursie na reklamę Chevroleta Route 66 Super Bowl uczestniczyli filmowcy z 32 krajów, którzy przedstawili 400 scenariuszy i 198 filmów.