W układzie napędowym hybrydowej jetty pracuje czterocylindrowy silnik 1.4 TSI/150 KM, 7-biegowa przekładnia DSG i silnik elektryczny (20 kW). Takie auto może przejechać odległość dwóch kilometrów z prędkością 70 km/h, wykorzystując jedynie napęd elektryczny. Po dwunapędowym touaregu, który zadebiutował w 2010 roku, to drugi tak zasilany VW.
E-bugster to dwuosobowy prototyp zawieszony na 20-calowych kołach. Auto porusza się dzięki energii czerpanej z akumulatora litowo-jonowego. Silnik elektryczny, ważący 80 kg i rozwijający moc 85 kW, pozwala na przejechanie co najmniej 180 kilometrów nie emitując substancji szkodliwych. VW przyszłości posiada także system odzyskiwania energii hamowania.
Jak to działa? Kiedy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu lub wciśnie hamulec, energia kinetyczna zamieniana jest na energię elektryczną i magazynowana w akumulatorze, co przekłada się na zwiększenie dystansu, jaki może przejechać to studyjne auto.