W Detroit salon samochodowy kręci się na całego! Właśnie tam Honda ujawniła stylistykę modelu NSX nowej generacji i poinformowała o rozwiązaniach technicznych przewidzianych dla tego sportowego auta.
Przypominamy, że pierwsze wcielenie NSX było nazywane japońskim ferrari. Auto wychwalał sam Ayrton Senna. Najbardziej urzekł go wysokoobrotowy silnik i zawieszenie. We wcześniejszym NSX motor siedział centralnie. Właśnie dlatego poprzednik dawał tak ogromną frajdę z jazdy.
Kształty prototypowego NSX są zapowiedzią wyglądu produkcyjnej wersji tego modelu. Samochód wykonany z lekkich materiałów ma centralnie montowany silnik i hybrydowy układ Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive - krótko mówiąc napęd na cztery koła).
Wymiary? NSX ma od przedniego do tylnego zderzaka 4330 mm. Szerokość - 1895 mm. Wysokość - 1160 mm. Rozstaw osi - 2575 mm.
Kiedy na drodze?
Konstruktorzy zapewniają, że nowy NSX dostarczy frajdy z jazdy dzięki niezwykle korzystnemu stosunkowi mocy silnika do masy.
Pod kosmiczną karoserią zamontowano napęd z dwoma jednostkami elektrycznymi i systemem zwrotnej kontroli momentu napędowego, nowy hybrydowy układ napędowy 4WD, który może swobodnie modyfikować moment obrotowy dla kół osi przedniej podczas pokonywania zakrętów.
W opinii inzynierów Hondy takie rozwiązanie ma wynieść jakość prowadzenia na poziom niedostępny dla samochodów z poprzednimi wersjami systemu AWD.
Sercem spalinowym jest widlasta sześciocylindrowa jednostka VTEC z bezpośrednim wtryskiem benzyny, która współpracuje z dwusprzęgłową przekładnią z wbudowaną jednostką elektryczną.
Oprócz koncepcyjnego NSX, amerykański oddział firmy Honda zaprezentował również koncept modelu accord coupe. Po raz pierwszy można było podziwiać stylistykę dziewiątej generacji amerykańskiej wersji modelu accord, która w salonach sprzedaży w USA pojawi się jesienią 2012 roku. Auto przeznaczone jest tylko na rynek amerykański.
Specjalnie z okazji 25-lecia tej luksusowej marki należącej do Hondy, pokazano również koncepcyjną wersję kompaktowego sedana Acura ILX oraz prototyp crossovera klasy SUV o nazwie RDX, który ma zadebiutować w 2013 roku.
Acura ILX Concept to prototyp zupełnie nowego sedana, którego premierę zaplanowano na wiosnę 2012 roku. Jako bazowy model w gamie marki Acura, ILX będzie dostępny w trzech konfiguracjach układu napędowego, wraz z pierwszym w historii marki benzynowo-elektrycznym napędem hybrydowym.
Wracając do NSX. Jak się dowiadujemy nowy pojazd - w USA pod marką Acura - ma wejść do sprzedaży w ciągu trzech lat. Model ten zostanie opracowany przez firmę amerykański oddział tej japońskiej marki i będzie produkowany w Ohio. Auto będzie sprzedawane na całym świecie.