Dotyczą one pojazdów o masie powyżej 3,5 tony oraz autobusów minimum z 8 miejscami, które podczas zimy korzystają z niemieckich dróg. Pojazdy te na osi napędowej powinny posiadać opony M+S ("błoto i śnieg") - w przeciwnym razie kierowcy muszą liczyć się z karą.

Obowiązująca od 4 grudnia 2010 r. zmiana w niemieckich przepisach dotyczących ruchu drogowego odnosi się do sytuacji, w której droga jest oblodzona, pokryta twardym i ubitym śniegiem lub błotem pośniegowym. W takich warunkach na osie napędowe pojazdu wymagane jest założenie opon M+S. Niezastosowanie się do nowego przepisu grozi mandatem oraz przyznaniem punktów karnych. 

Obecnie wszystkie dostępne w Europie opony Goodyeara na osie napędowe dedykowane do pojazdów ciężarowych, autobusów i autokarów to opony typu M+S. Jednak kierowcy, którzy korzystają z ogumienia innych producentów, nie tylko powinni przestrzegać nowych przepisów, ale także zadbać o bezpieczeństwo i odpowiednią głębokość bieżnika opon. Zgodnie z zaleceniami ekspertów, głębokość bieżnika w warunkach zimowych powinna wynosić co najmniej 6 mm (nie dotyczy wyjątków ustanowionych przepisami lokalnymi). 

"Niewłaściwe opony mogą prowadzić do konieczności pozostawienia pojazdu w trasie, co oznacza zakłócenie dostaw i chaos na drodze. Naszym zdaniem wszystkie pojazdy ciężarowe, autobusy i autokary poruszające się po drogach w warunkach zimowych powinny mieć opony zimowe, które lepiej sprawdzają się w niskich temperaturach, nawet przy suchej drodze. Nieprzewidywalność pogody w ostatnich latach potwierdza konieczność przygotowania się na nagłe opady śniegu i niskie temperatury" - powiedział Boris Stevanovic, dyrektor marketingu truck tires Goodyear Dunlop Tires Europe B.V. 

Dotychczas nie opracowano jeszcze międzynarodowej definicji ogumienia zimowego do pojazdów dostawczych. W niektórych przepisach opony oznaczone M+S ("błoto i śnieg") lub podobne uznawane są za tego typu opony zimowe. W ramach innych norm opona zimowa oznacza oponę zaprojektowaną specjalnie do ekstremalnych warunków zimowych. Takie właśnie różnice stały się jednym z powodów, dla których firma Goodyear opracowała własną identyfikację wizualną w postaci konturu góry i płatka śniegu, pomocną zarówno dla kierowców, jak i policjantów.