Jak zachwala producent nowy grizzly został zaprojektowany dla osób w każdym wieku, niezależnie od umiejętności i doświadczenia, szukających łatwego w obsłudze i niedrogiego quada z napędem na jedną oś. Grizzly 300 zastąpi modele Grizzly 350 2WD i Big Bear 250.

Reklama

Sercem quada jest jednocylindrowy, 4-suwowy silnik SOHC o pojemności 287 cm3. Gaźnik o średnicy gardzieli 32 mm ma zapewniać szybką reakcję na gaz oraz niewielkie zużycie paliwa. Zdaniem ludzi z Yamahy charakterystyka tego 4-suwowego silnika jest zbliżona do tej znanej w Grizzlim 350 2WD, gdzie wysoki moment obrotowy dostępny już od niskich obrotów znacznie ułatwia poruszanie się w terenie.

Inne

Duża chłodnica umieszczona jest 582 mm nad ziemią, by zabezpieczyć ją przed błotem czy kamieniami. Dla zwiększenia wydajności chłodzenia w ciężkich warunkach zastosowano duży wentylator chłodnicy.

Grizzly 300 został wyposażony w automatyczną skrzynię biegów z możliwością zmiany przełożeń. Opcja "high" zapewnia sprawne poruszanie się po łatwym terenie, natomiast opcja "low" ułatwia jazdę w trudnych warunkach lub podczas wykonywania pracy. Grizzly 300 ma także bieg wsteczny.

Reklama

Do budowy ramy Grizzly 300 użyto rur stalowych. Ze swoją całkowitą długością 1895 mm nowy quad Yamahy jest o 89 mm krótszy niż Grizzly 350 2WD i 21 mm krótszy niż Big Bear 250. Dodatkowym bonusem jest niska masa.