Wynik uzyskany na pułapie 9140 m przewyższa wstępne ustalenia w zakresie prędkości maksymalnej produkcyjnej wersji samolotu, na poziomie 778 km/h.

Próba prędkości odbyła się 11 marca 2011 roku, niespełna trzy miesiące po pomyślnym ukończeniu pierwszego lotu przez HondaJet, który odbył się 20 grudnia 2010 roku. Loty testowe są przeprowadzane w Greensboro w Północnej Karolinie. Tam również zlokalizowana jest główna siedziba firmy Honda Aircraft Company.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z doskonałych osiągów samolotu potwierdzonych już we wczesnej fazie programu testowego." - przyznał Michimasa Fujino, prezes i dyrektor generalny Honda Aircraft Company. "Przeprowadzone przez nas loty testowe wskazują, że zachowanie odrzutowca podczas lotu jest przewidywalne, a cała konstrukcja odznacza się doskonałą sterownością i stabilnością. Unikalny układ mocowania silnika nad skrzydłem, a także kształt krawędzi natarcia skrzydła oraz noska kadłuba, zapewniają naturalny przepływ laminarny (NFL), przyczyniając się do znacznego ograniczenia oporu aerodynamicznego i uzyskania wyjątkowo dobrych osiągów przez HondaJet. Ponadto, montowane w nim silniki HF 120 pozwalają na łatwe sterowanie siłą ciągu, co również przekłada się na doskonałe osiągi i dużą wydajność."

Ludzie z Hondy zapowiadają kontynuację rygorystycznych testów układów mechanicznych tego odrzutowca podczas lotu. Oprócz prób, na terenie przynależnym do centrali firmy, w Greensboro, trwają końcowe prace związane z budową ośrodka, w którym HondaJet będzie wytwarzana. Już niebawem do nowego obiektu o powierzchni 24 470 m2, przeniesiony zostanie sprzęt i rozpoczną się szkolenia personelu oraz przygotowania do produkcji, której rozpoczęcie planowane jest na 2012 rok.