Premiera nastąpiła dokładnie w 50 lat po pojawieniu się pierwowzoru (1957 rok, koniec produkcji 1975 rok). Nowe wcielenie jest popisem włoskich stylistów. Trzydrzwiowa karoseria to linie retro w modnym wydaniu. Wymiary - ponad 3,5 m długości, szerokość 1,65 m, wysokość 1,5 m, 185 litrów bagażnika a rozstaw osi to 2,3 m. Zgrabnie, z polotem, och i ach…

Pod spodem trzy rodzaje mocy: 1.2/69 KM, 1.4/100 KM plus 75-konny turbodiesel 1.3 multijet z filtrem cząsteczek stałych. Gorąca i zadziorna wersja Abrath (turbobenzynowy 1.4/135 KM) pojawi się na koniec 2008 roku.

Producent zapowiada mnóstwo systemów pilnujących bezpieczeństwa. Jednak największą nowością w tej kasie jest aż siedem poduszek powietrznych - dwie przednie, dwie boczne, dwie kurtyny i airbag chroniący kolana kierowcy.

500-ka będzie produkowana tylko i wyłącznie w fabryce Fiata w Tychach. Rocznie ok. 120 tys. aut. Producent udzieli gwarancji na 5 lat lub pół miliona kilometrów.

Cena? W Włoszech podstawowa wersja 1.2 ma kosztować 10,5 tys. euro (ok. 39,4 zł). Jednak przedstawiciele Fiata przyznali, że na wybranych rynkach za auto trzeba będzie zapłacić 9,5 tys. euro (35,6 tys. zł ). Dużo wskazuje, że Polska też jest na liście tych państw.