Gliwicka fabryka była jedynym na świecie wytwórcą pudełkowatego mikrovana. Od 2000 roku (początek produkcji) powstało dokładnie 433 500 agil (w tym 7500 bliźniaczego suzuki wagon R+).

97 proc. jeździ po drogach ponad 20 krajów Europy, a nawet Chin. Ostatni egzemplarz został wyprodukowany na zamówienie włoskiego klienta.

Samochód brylował na szczytach najróżniejszych rankingów niezawodności, co świadczy o solidności polskiej fabryki. Jaki będzie następca?

Prototyp zobaczymy na salonie samochodowym we Frankfurcie. Druga generacja agili jest zapowiadana jako bardziej zwinna, dynamiczna i minimalnie większa od poprzednika. Powstanie na płycie podłogowej aktualnego suzuki swifta, a produkcja zostanie przeniesiona do węgierskiej fabryki Suzuki w Esztergomie (razem z następcą modelu wagon R+).

Co Gliwice dostaną w zamian? Wyłączność na produkcję najnowszej astry III w wersji sedan. Samochód będzie budowany jedynie w Polsce. Taśmy ruszą od września, a kiedy już wejdą na pełne obroty, ma stamtąd wyjeżdżać 40 tysięcy aut.

Nowa limuzyna opla pojawi się w sprzedaży zaraz po starcie produkcji. Od razu z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma turbodieslami o mocy od 90 do 140 KM. Astra sedan dołączy do hatchbacka (3d i 5d), kombi i coupe-cabrio - rodzina będzie w komplecie.