Powstała po założeniu podwójnej mechanicznej sprężarki na V-ósemkę modelu F430 supersport (także autorstwa Novitec). Silnik wzmocnił się o 20 KM i narowiste ferrari stało się jeszcze bardziej dzikie.
Efekt końcowy to 656 koni do ujeżdżenia. Moment obrotowy - 662 Nm przy 6100 obr./min! Łatwo się domyślić, że motor uwielbia wysokie obroty. A jak przy tym brzmi - wierzymy na słowo...
Trudniej jest dać wiarę w to, że modyfikacja nie skróciła zbyt mocno czasów sprintu. Do pierwszej "setki" samochód przyspiesza w 3,7 sekundy. Rozpędzanie kończy się przy blisko 350 km/h.
Tak jeździ, a jak hamuje? Konstruktorzy ze Stetter do spółki z Brembo opracowałi ceramiczne hamulce tarczowe. Wielkie talerze (przód to 380 mm, czyli o 3 cm więcej niż tył) połyskują zza jeszcze większych czarnych felg. To trzeba zobaczyć!
Przedstawiamy novitec ferrari F430 bi-compressor evoluzione. Biała i szlachetna włoska maszyna wyrwała się z warsztatu niemieckiego tunera. To prawdziwa rasa dominująca.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama