Wspólne przedsięwzięcie Fiata i Forda przypieczętowano jesienią 2005 r. Ten rok stanie się wiekopomny dla całej motoryzacji, bo oto po pół wieku nieobecności Włosi wskrzesili z martwych 500-kę. Uroczą i niezwykle stylową. Jednak najlepszą informacją jest, to że samochodzik będzie produkowany w Tychach, obok popularnej pandy.

Koncern z Italli umiejętnie podkręca atmosferę. Za chwilę pojawi się na drogach wyczekiwane z utęsknieniem nowe bravo. Mało tego, kują żelazo póki gorące i odliczają dni do premiery 500.

Patrząc na pierwsze zdjęcia wróżymy mu przebojową karierę - może nawet większą niż pierwowzoru z lat 1957-75. Oficjalna prezentacja jest spodziewana na 15 września - salon samochodowy we Frankfurcie. Produkcja w polskiej fabryce ruszy w lipcu, a od października auto będzie do kupienia.

Natomiast w 2008 roku na zlecenie Forda i na mocy umowy z 2005 roku, w tym samym zakładzie rozpocznie się era nowego ka. Sympatyczne autko ma powstawać do spółki z fiatem 500 na platformie pandy, ale stylistycznie będzie zupełnie inny niż włoski maluch. Na pewno będzie wiadomo, który jest który.

Rocznie będzie wyjeżdżać po 120 tysięcy fordów ka i fiatów 500. Każde z aut złożą polskie ręce.