Alfa Romeo Giulietta z turbobenzynowym 170-konnym silnikiem 1.4 Multiair dostanie dwusprzęgłową przekładnię TCT.

Właśnie w takiej konfiguracji auto pojawi się na premierowym pokazie na scenie salonu samochodowego w Paryżu…

Przypominamy, że doładowana jednostka 1.4 to konstrukcja Fiat Powertrain Technologies, w której debiutowała rewolucyjna technologia Multiair. Wynalazek ten zdobył prestiżową nagrodę "Engine of the year 2010/Silnik roku" w kategorii najlepszego nowego silnika roku.

Teraz inżynierowie włoskiej marki obiecują, że w porównaniu do wersji ze skrzynią manualną spalanie tego silnika ma być o około 10 proc. mniejsze (średnio 5,2 l/100 km). TCT rozpędzi Giuliettę do setki w 7,7 s, prędkość maksymalna to 218 km/h. Za jakiś czas dwusprzęgłowa przekładnia będzie oferowana także w połączeniu z turbodieslem 2.0 JTDM/170 KM.

We Francji zadebiutuje także Giulietta z nowym turbodieslem 2.0 JTDM/140 KM. Motor jest zasilany paliwem przez wtrysk typu common-rail najnowszej generacji. Aż 350 Nm momentu obrotowego kierowca dostanie pod nogę już przy 1750 obr/min. Tak uzbrojone auto pierwszą setkę zalicza po 9 sekundach i rozpędza się do 205 km/h.

Spalanie? Producent obiecuje, że będzie symboliczne - średnio 4,5 l/100 km. Trzymamy za słowo...