Zaskakuje przestronnością, gwarancją i silnikiem. Nowa kia rio 1.4 CRDi. ZDJĘCIA
1 Kia rio to model, którego nadwozie o długości 4,05 m wykracza poza segment małych samochodów. Co ważne, koreańskie auto nie jest wydmuszką z blachy - zewnętrzne rozmiary przełożyły się na bardzo dobrą przestronność, szczególnie z przodu. I ten styl!
dziennik.pl
2 Kia rio z auta emerytów przeistoczyła się w atrakcyjny samochód dla młodych. Obecna generacja węszy nad drogą tygrysim nosem (w końcu dziewczyny lubią kociaki), który od jakiegoś czasu jest znakiem rozpoznawczym koreańskiej marki. Diodowe światła LED do jazdy dziennej przypominają błyskotki. Stonowane kształty jeszcze długo pozostaną na czasie - jak mała czarna, która ratuje kobietę w każdej sytuacji.
dziennik.pl
3 Pięciodrzwiowe nadwozie to najbardziej rozsądny wybór. Wnętrze utrzymano w spokojnej stylizacji. Ciemne plastiki użyte do wykończenia deski rozdzielczej wyglądają solidnie, jak na auto tej klasy. Obsługa klimatyzacji czy radia jest dziecinnie prosta.
KIA
4 Plus za przestronność wnętrza - zwłaszcza z przodu, gdzie spokojnie może usiąść pasażer o wzroście 1,9 m. Dzięki rozstawowi osi 2,57 m kia rio oferuje znacznie więcej miejsca niż konkurenci - co ciekawe z tyłu przestrzeni jest niemal tyle, ile w klasie kompaktowej.
KIA
5 Szerokie, solidnie obszyte siedzenia wyglądają tak, jakby miały być wieczne. Bagażnik ma standardowo pojemność 288 litrów, a asymetrycznie składana tylna kanapa pozwala zwiększyć możliwości przewozowe do 923 l.
dziennik.pl
6 Największym zaskoczeniem jest jednak to, jak rio jeździ. Turbodiesel 1.4 o mocy 90 KM całkiem sprawnie radzi sobie na drodze. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 14 sekund może nie powala, podobnie prędkość maksymalna - 170 km/h. Tylko, że w miejskim aucie to nie jest istotne. Ważniejsza jest elastyczność - maksymalny moment obrotowy równy 220 Nm i dostępny od 1500 obr./min oznacza łatwość rozpędzania auta w dowolnej chwili, na każdym z sześciu biegów.
dziennik.pl
7 Nie ma też kłopotu z ruszeniem na stromym wzniesieniu, jak to bywa w przypadku wysilonych turbodiesli. Spalanie? Delikatnie traktowany w czasie jazdy pozamiejskiej zadowoli się około 4 l oleju napędowego na 100 kilometrów, a spokojna jazda w mieście kosztuje około 5,5-6 l oleju napędowego. Producent obiecuje średnie zużycie paliwa na poziomie 4,1 l na 100 km i jest to wynik do osiągnięcia, jednak realnie auto potrzebuje przeciętnie około 4,7 l ON. Zbiornik na paliwo ma pojemność 43 l, co pozwala na pokonanie około 900 km.
dziennik.pl
8 Rio należy raczej do aut, które mogą zapewnić komfort, niż do sportowców. Zawieszenie pracuje cicho i bezpiecznie - nie doprowadza do znanych z poprzednich generacji gigantycznych i karkołomnych przechyłów nadwozia. W codziennym użytkowaniu może przeszkadzać średnica zawracania, która wynosi 11,2 m - utrudnia manewrowanie.
dziennik.pl
9 Testowany egzemplarz kii rio wyposażony w klimatyzację, system kontroli trakcji, system stabilizacji toru jazdy, system rozdziału siły hamowania, ABS, czołowe i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera, cztery tarczowe hamulce, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, komputer pokładowy i obrotomierz kosztuje w salonie około 50 tys. zł.
KIA
10 Najtańsza kia rio z pięciodrzwiowym nadwoziem i benzynowym silnikiem 1,2 o mocy 85 KM kosztuje około 42 tys. zł, a rezygnując w dodatkowej pary drzwi można kupić takie auta o 1000 zł taniej.
dziennik.pl
11 Kia rio nie jest pozbawiona słabości, jednak te wynagradzają z nawiązką: atrakcyjna cena, bogate wyposażenie seryjne oraz siedmioletnia gwarancja. Tego Niemcu i Japończycy mogliby się uczyć od Koreańczyków.
dziennik.pl
12 Jak jest z popularnością rio na polskim rynku? W lipcu na ten model Kii zarejestrowało 243 nabywców indywidualnych - to najpopularniejszy model koreańskiej marki wśród Kowalskich i Nowaków (do firm trafiło 85 aut. Auto jest na piątym miejscu w segmencie B i wyprzedza takich tuzów jak volkswagen polo czy ford fiesta.
dziennik.pl
13
dziennik.pl
14
dziennik.pl
15
dziennik.pl
16
KIA
17
dziennik.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję