Nowość z Niemiec lepsza od... Mercedesa! Audi A3 Limousine czy A3 Sportback? ZDJĘCIA
1 Dlaczego Audi kładzie taki nacisk na rozwój kompaktowych modeli? Ponieważ co piąte nowe Audi opuszczające salon sprzedaży to właśnie A3. Obecnie najpopularniejszym nadwoziem jest sportback, czyli auto z pięciodrzwiową karoserią. Sportback zawdzięcza swoją popularność temu, że jest praktyczny. Jednak wersja limousine ma jeszcze większy bagażnik i to aż o 60 litrów. Maksymalna ładowność po złożeniu tylnej kanapy wynosi 880 litrów, a dla piątki pasażerów wygospodarowano przestrzeń na 425 litrów pakunków.
Audi
2 Budując A3 limousine inżynierowie Audi nie poszli na łatwiznę i nie dorysowali bagażnika do istniejącego nadwozia. Cała linia została przeprojektowana – tak by limousine było bardziej proporcjonalne i eleganckie. Wspólnymi elementami ze sportbackiem są tylko przedni grill i obudowy lusterek.
Audi / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
3 Wszystkie przetłoczenia i krawędzie zostały narysowane od nowa. Napompowane błotniki A3 limousine mogą teraz pomieścić 19 calowe koła, których maksymalna szerokość opon to 235. Aby zmieścić koła w tym rozmiarze zwiększono ich rozstaw o 2 cm (w porównaniu do wersji sportbck).
dziennik.pl
4 Audi jest pionierem w dziedzinie oświetlenia w technologii LED. W 2004 roku w modelu A8 po raz pierwszy pojawiły się światła do jazdy dziennej LED, już cztery lata później w Audi R8 całe reflektory przednie były LED-owe, a obecnie technologia ta jest dostępna jako opcja do kompaktowego modelu A3 limousine.
Audi / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
5 Nowe A3 limousine to nie tylko ogromny bagażnik i nowoczesna linia nadwozia. Przy projektowaniu auta zadbano także o obniżenie jego masy. Podobnie jak inne nowe modele Audi, także w A3 limousine zastosowano rozwiązania technologiczne określane jako Audi Ultra, czyli np. pokrywę silnika, błotniki i belkę za przednim zderzakiem wykonano z aluminium, a słupki A i B ze stali o zwiększonej wytrzymałości, a podstawowy silnik 1,4 TFSI jest o ponad dwadzieścia kilogramów lżejszy od poprzedniej wersji tego silnika. Dzięki taki rozwiązaniom auto w podstawowej wersji waży jedynie 1235 kg.
Audi
6 Obecnie Audi A3 limousine może mieć pod maską jeden z trzech czterocylindrowych silników: benzynowe turbodoładowane 1,4 lub 1,8 z rodziny TFSI, mniejszy osiąga moc maksymalną 140 KM, a większy 180 KM, oba dają kierowcy 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dla zwolenników jednostek „karmionych” olejem napędowym Audi proponuje silnik 2,0 TDI o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm.
Audi
7 Co ciekawe, silnik 1,4 TFSI wyposażono w system odłączający dwa cylindry (cylinder on demand), kiedy nie są potrzebne, czyli w czasie podróżowania z prędkościami obrotowymi pomiędzy 1700 a 4000 obr./min. Kierowca nie jest w stanie wyczuć momentu odłączania dwóch cylindrów, można to jedynie zaobserwować po znacznie niższym chwilowym zużyciu paliwa (opcja wyświetlana przez komputer pokładowy). Drugą ciekawostką jest system zastosowany w silniku 1,8 TFSI, gdzie zastosowano kombinację bezpośredniego i pośredniego (do kolektora) wtrysku paliwa. Audi A3 Limousine może być wyposażone w manualną lub automatyczną skrzynię biegów S-Tronic, a także w napęd na cztery koła quattro.
Audi
8 Do obecnie dostępnych jednostek napędowych na początku 2014 roku dołączą silniki: 1,6 TDI o mocy 105 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który według zapewnień producent ma zużywać średnio jedynie 3,8 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, kolejnymi nowościami przygotowywaną na przyszły rok ma być silnik 1,4 TFSI o mocy 125 KM i silnik 2,0 TDI o mocy 184 KM.
dziennik.pl
9 Do jazdy testowej udostępniono nam najmocniejszy dostępny egzemplarz, czyli 1,8 TFSI o mocy 180 KM. Mechaniczne turboserce w połączeniu z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów S-Tronic to duet bardzo kulturalny - idealnie sprawdzi się zarówno jako auto miejskie jak i środek transportu na dłuższe trasy. 180 KM w samochodzie ważącym około 1300 kg pozwala poczuć sportowe emocje dając przy tym ogromną frajdę z jazdy. Tym bardziej, że podwozie pozwala na dynamiczną jazdę nie wprowadzając nerwowej atmosfery nawet na szybko pokonywanych zakrętach. 59 proc. masy auta "dźwiga" przednia oś, dzięki czemu auto zachowuje się pewnie i przewidywalnie.
Audi
10 Audi A3 Limousine jest oferowane w trzech wersjach wyposażeniowych: Attraction, Ambition i Ambiente. Różnice w cenach kolejnych poziomów wyposażenia to kilka tysięcy złotych. W cenniku A3 limousine znajdziemy wiele pakietów wyposażenia, które są sporo tańsze niż zebrane w nich elementy kupowane oddzielnie. Dodatkowo dla pierwszych 100 klientów, którzy kupią A3 limousine Audi w prezencie oferuje pakiet S line.
Audi
11 Najtańsze Audi A3 limousine z silnikiem 1,4 TFSI w wersji wyposażeniowej Attraction z 17 calowymi alufelgami, klimatyzacją, radiem CD/MP3, podłokietnikiem i komputerem pokładowym kosztuje 99700 złotych. To o kilkanaście tysięcy taniej niż w przypadku gorzej wyposażonego konkurenta nowego A3 Limousine, czyli mercedesa CLA.
Audi / SAINTFOTO MIKOLAJ URBANSKI
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję