Nie ma prostszego sposobu na jazdę o kropelce. Ford focus zdaje test dziennik.pl
1 Focus to ulubieniec flotowców, którzy są bardzo świadomymi klientami. Zwracają oni uwagę na sposób wykonania auta, jego wytrzymałość i niezawodność, a także jakość usług serwisowych i sieć autoryzowanych serwisów. Gdzieś na szarym końcu wymagań stawianych przez floty jest wygląd auta...
dziennik.pl
2 Dlatego przez podjęciem decyzji o zakupie auta warto zapoznać się z danymi sprzedażowymi publikowanymi na serwisach internetowych zrzeszających zarządców flot itp. Ich opinie są cenne ze względu na to, że auta którymi dysponują pokonują znacznie większe odległości niż w przypadku klientów indywidualnych....
dziennik.pl
3 Niesłabnąca popularność focusa jako auta służbowego pozwala stwierdzić, że jest to auto udane. Wysoka łączna sprzedaż Forda zapewnia zaplecze finansowe pozwalające na pracę nad nowymi technologiami. Nie tylko w zakresie silników, ale i funkcjonalnych gadżetów...
dziennik.pl
4 Testowany focus wyróżnia się na tle granatowych i srebrnych służbówek nie tylko jaskrawym lakierem i najlepszym w ofercie wzorem felg (które razem z przyciemnianymi tylnymi szybami tworzą pakiet Sport Style), ale i pakietem Light Upgarde, który zawiera biksenonowe reflektory i chmarę diod LED w przednich i tylnych lampach...
dziennik.pl
5 Jednym z naprawdę przydatnych wynalazków wprowadzonych przez Forda jest skuteczny sposób na zabezpieczenie krawędzi drzwi przed zarysowaniem swojego auta i tego obok...
dziennik.pl
6 Działa przy każdej temperaturze i za każdym razem. Nie udało się nam wykonać ruchu szybszego niż ramię protektora. Pomysł i wykonanie na piątkę...
dziennik.pl
7 Focus zaskoczył nas na stacji paliwowej po pierwsze tym, że trzyma się od niej z daleka (o zużyciu paliwa później), ale także ułatwieniem procesu tankowania. Wlew Easy Fuel nie potrzebuje żadnego korka. Otwierasz klapkę po czym wkładasz pistolet dystrybutora...
dziennik.pl
8 To jeszcze nie wszystko, czym zaskakuje nowy focus. Plakietka na tylnej klapie z napisem: ECOnetic Technology oznacza m.in., że: przedni zderzak kryje aktywną żaluzję (Active Grille Shutter), która reguluje stopień otwarcia wlotu powietrza do silnika. Komputer dba o to, żeby akumulator był ładowany odzyskanym prądem, co powinno wpłynąć na obniżenie zużycia paliwa...
dziennik.pl
9 Komputer pokładowy ma funkcję Eco Mode, która wykorzystując symbole graficzne podpowiada w jak prowadzić samochód w sposób najbardziej ekonomiczny. Strzałka pojawiająca się u góry po lewej stronie wyświetlacza informuje nas o najlepszym momencie na zmianę biegu. Eco Mode zawiera trzy parametry: ekonomiczne używanie skrzyni biegów i przewidywanie sytuacji na drodze (wytracanie prędkości biegami, unikanie gwałtownego hamowania), a trzeci parametr to prędkość ekonomiczna, która wbrew pozorom nie oznacza powolnego snucia się po drogach.
dziennik.pl
10 Największą niespodzianką, jaką można znaleźć w testowanym focusie kryje się pod maską. To trzycylindrowy silnik EcoBoost o pojemności skokowej 999 cm sześciennych. Dzięki dużej turbinie generuje aż 125 KM maksymalnej mocy i 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego już od 1400 obr./min.
dziennik.pl
11 Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa około 11 sekund (tyle czasu trwa wyhamowanie bugatti veyron od 400 km/h do zatrzymania) - w obu przypadkach to całkiem niezły czas. Focus potrafi dynamicznie wystartować ze świateł, wystarczy tylko utrzymywać obroty silnika w przedziale od 2 do 6 tys. obr./min.
dziennik.pl
12 Ford wyeliminował wszystkie wady starych trzycylindrowców, które brzmiały jak kosiarki i generowały wibracje. Tutaj jest cicho i przyjemnie. Dzięki sześciobiegowej skrzyni, która została perfekcyjnie zestopniowana możemy wyprzedzać nawet na piątym biegu. Obciążenie kompletem pasażerów również nie robi większego wrażenia na silniku...
dziennik.pl
13 Średnie zużycie paliwa zaskoczy nawet taksówkarzy słynących z oszczędności. Stosując się do ogólnych zasad ekonomicznej jazdy i podpowiedzi komputera pokładowego przejechanie 100 kilometrów w mieście kosztuje około 6,5 litra benzyny, a na przejechanie 100 kilometrów poza obszarem zabudowanym potrzebujemy niecałych pięciu litrów paliwa...
dziennik.pl
14 Cena focusa z trzycylindrowym silnikiem i wyposażeniem Trend Sport to około 73 tysiące złotych. Testowany egzemplarz z miał na pokładzie kilka dodatków za ponad 10 tysięcy złotych. Za około 84 tysiące dostajemy ekonomiczne, świetnie prowadzące się auto z bogatym wyposażeniem.
dziennik.pl
15 Wywołana do tablicy hybrydowa toyota prius kosztuje ponad 110 tysięcy złotych i zużywa tylko 1,5 litra benzyny mniej niż focus 1.0 EcoBoost. Za różnicę w cenie wynoszącą 26 tysięcy złotych możemy zatankować do pełna focusa około 80 razy, a to oznacza, że…
dziennik.pl
16 Jego zasięg na pełnym zbiorniku to około 900 kilometrów, co daje nam możliwość przejechania ponad 70 tysięcy kilometrów, za różnicę w cenie pomiędzy testowany focusem, a podstawową wersją priusa, którego też trzeba by było tankować po zakupie...
dziennik.pl
17 Przeciętny Polak przejeżdża rocznie około 15 tysięcy kilometrów, czyli to paliwo wystarczyłoby mu aż na ponad cztery i pół roku jazdy. Wniosek jest prosty, chcesz być EKO i mieć kasę… kup focusa, a nie priusa.
dziennik.pl
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję