Rozkłada silnikiem i wyglądem! Nowy ford focus ST zdaje test w dziennik.pl
1 To jaskrawe urządzenie do produkcji adrenaliny już po kilkuset metrach rozstrzyga problem tego, co jest autem sportowym, a co tylko je udaje. Za kółkiem nowego ST wrażenie dynamiki jest bardzo silne, prawie rakietowe. Przyjemność - ogromna. Przez pierwsze kilka dni jazda w stylu "gaz-hamulec" może się podobać, zwłaszcza że układ hamulcowy jest ostry jak brzytwa - sprawia, że auto staje jak wryte. Feler w tym, że ci za nami mogą nie wyhamować…
dziennik.pl
2 Jak zmieścić 250 KM pod krótką maską focusa? Wystarczy wcisnąć tam czterocylindrowy silnik EcoBoost o pojemności dwóch litrów. Moc maksymalna osiągana jest dopiero przy 5500 obr./min, ale...
dziennik.pl
3 Olbrzymia turbosprężarka pomaga błyskawicznie rozkręcać się do wysokich obrotów. 360 Nm maksymalnego momentu nawija asfalt na koła...
dziennik.pl
4 Skrzynia oddzielona od silnika pancernym sprzęgłem pracuje idealnie. Biegi wchodzą ciasno i precyzyjnie... O najlepszym momencie do redukcji informuje kontrolka, tylko kto ma czas na nią patrzeć, kiedy drzewa za oknem śmigają coraz szybciej…
dziennik.pl
5 Możliwości? 6,5 sekundy tyle czasu trwa sprint do 100 km/h za kierownicą pięciodrzwiowego focusa ST
dziennik.pl
6 Elastyczność? Czaaad! Zryw z 50 km/h do 100 km/h zajmuje ledwie 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna - 248 km/h
dziennik.pl
7 Poprzednia generacja focusa ST brzmieniem pięciocylindrowej jednostki wywoływała gęsią skórkę. Twórcy nowego wcielenia ST instalując czterocylindrowy silnik EcoBoost mieli zadbać by dźwięk był równie zniewalający…
dziennik.pl
8 By spełnić marzenia kierowców o rasowym brzemieniu przeprojektowano słynny "symposer dźwięku", który po raz pierwszy zastosowano w poprzedniej edycji focusa ST, a następnie - z porażającym efektem - w poprzednich, europejskich wersjach focusa RS i RS500...
dziennik.pl
9 "Wszyscy zachwycali się brzmieniem poprzedniego Forda Focus ST" - stwierdził Jost Capito, guru od samochodów sportowych Forda. "Fizyka i akustyka pięciocylindrowego silnika w porównaniu z jednostką czterocylindrową jest zupełnie inna, ale podobnie jak w przypadku Beethovena czy Mozarta, którzy tworzyli fantastyczną acz zupełnie różną muzykę, wierzymy, że brzmienie nowego silnika Forda Focus ST równie mocno zachwyci wszystkich entuzjastów"
dziennik.pl
10 Zgrabnie powiedziane - naszym zdaniem nowy ST gra jak z nut zespołu rockowego - ostro i z wykopem...
dziennik.pl
11 Zawieszenie? Świetnie dopracowane i sztywne, jednak zapewnia także komfort pozwalający użytkować auto bez szkody dla kręgosłupa i plomb w zębach
dziennik.pl
12 Elektrycznie wspomagany układ kierowniczy pracuje nieco ciężej, niż w słabszych odmianach focusa. Precyzyjne i bezpośrednie działanie pozwala łatwiej wyczuć co się dzieje z przednimi kołami auta...
dziennik.pl
13 Spalanie? W mieście ma puszczać z dymem 9,9 l/100 km. Kiedy wyruszy w trasę - 5,6 l/100 km. Średnio focus ST powinien zużywać 7,2 l benzyny na 100 km. Umówmy się, że w praktyce spala "delikatnie" więcej. Podczas prób przyspieszania czy szybkiego manewrowania auto chroni przed poślizgiem cała armia elektronicznych układów kontroli (ESP, TA, EBA, TVC)
dziennik.pl
14 Oprócz nich na pokładzie testowanego focusa znalazło się szereg innych systemów zabezpieczających kierowcę i pasażerów, takie jak: HSA (ułatwia ruszanie pod górkę) i komplet poduszek i kurtyn powietrznych
dziennik.pl
15 Z listy dodatkowego wyposażenia wciśnięto także: światła awaryjnego hamowania, system BLIS informujący o pojeździe znajdującym się w martwym polu widzenia kierowcy, system wspomagający utrzymanie auta w pasie ruchu, system LKA rozpoznający znaki drogowe, system monitorowania koncentracji kierowcy, system automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania, automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu i ściemniające się lusterko wsteczne
dziennik.pl
16 Ciekawostką w aucie tej klasy jest także Pakiet Driver Assistant Plus, który zapobiega kolizjom przy małych prędkościach. W takim aucie taki spoiler nie jest obciachem - to kropka nad "i"...
dziennik.pl
17 Wewnątrz gruba, obszyta skórą kierownica wyzywa kierowcę na pojedynek. Sportowe fotele Recaro wydają się być ciasne i zbyt głębokie, jednak po przejechaniu kilku kilometrów można się w nich zakochać. Idealnie trzymają ciało w zakrętach i zapewniają dobrą amortyzację...
dziennik.pl
18 Ciemniejsza podsufitka oraz tapicerka słupków - takie bajery tylko w ST. Dla wersji ST przygotowano zupełnie nową tylną kanapę, której kształt wyprofilowano za pomocą specjalnie dobranej pianki...
dziennik.pl
19 Na szycie z deski rozdzielczej wystaje mały daszek, który osłania wskaźniki parametrów pracy silnika. Poniżej na konsoli środkowej jest mały ekran systemu multimedialnego wyświetlające także wskazania nawigacji satelitarnej. Obsługa auta nie jest skomplikowana, ponieważ wszystko zaprojektowano w przejrzysty i maksymalnie uproszczony sposób
dziennik.pl
20 Model ST to obecnie najmocniejszy seryjny focus III generacji. Część miłośników marki z niecierpliwością czeka na najnowszego focusa RS...
dziennik.pl
21 ... a tym, którzy nie mogą się oprzeć urokowi wersji ST pozostaje wyłożenie około 115 tysięcy złotych na podstawową wersję auta
dziennik.pl
22 Egzemplarz przez nas testowany był maksymalnie naszpikowany dodatkami z listy opcji płatnych w efekcie kosztował ponad 140 tysięcy złotych
dziennik.pl
23 Tak, takim autem ciężko ukryć się w tłumie...
dziennik.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję