Tak wygląda nowy SUV Audi z przełomowym napędem. Chcesz mieć Q6?
1 Kluczem do sukcesu ma być m.in. opracowana przez Audi zasada o nazwie Aerosthetics, w myśl której nowy SUV łączy techniczne rozwiązania zmniejszające opór powietrza ze sztuczkami stylistycznymi. Inżynierowie twierdzą, że ruchome elementy z przodu, po bokach i z tyłu pojazdu, poprawiają przepływ powietrza wokół samochodu. Dopieszczone pod względem aerodynamicznym podwozie, jest całkowicie zamknięte. Efekt? Zdaniem konstruktorów dzięki współczynnikowi cw 0,25, Audi e-tron quattro concept ustanawia nowy rekord w segmencie SUV-ów. Zasięg?
Audi
2 Akumulator nowego Audi e-tron quattro concept został skonstruowany w oparciu o ogniwa dostarczane przez dwóch południowokoreańskich potentatów technologicznych - LG Chem i Samsung SDI. Obie azjatyckie firmy chcą zainwestować w rozwój i produkcję ogniw akumulatorowych na Starym Kontynencie, i dostarczać je Audi właśnie z europejskich fabryk. Proponowane przez nich rozwiązania techniczne, pozwalają elektrycznemu SUV-owi z Ingolstadt pokonać ponad 500 km bez konieczności doładowywania akumulatora.
Audi
3 Litowo-jonowy akumulator umieszczono pomiędzy osiami, poniżej przedziału pasażerskiego. Niemieccy konstruktorzy podkreślają, że takie miejsce montażu zapewnia nisko osadzony punkt ciężkości i równomierne rozłożenie obciążeń między osiami. Efekt? Bezpieczeństwo plus stabilność na zakrętach. Projektując układ napędowy, inżynierowie Audi korzystali z doświadczeń zdobytych przy budowie elektrycznie napędzanego, sportowego R8 e-tron. Audi e-tron quattro concept napędzają trzy silniki elektryczne: jeden umieszczony na osi przedniej, dwa kolejne na tylnej. Dzięki temu, samochód ten jest elektrycznym quattro.
Audi
4 Wiadomo, że nowy model bazuje na modularnej, wzdłużnej platformie podłogowej drugiej generacji, dającej duże możliwości jeśli chodzi o montaż układu napędowego i karoserii. Wnętrze oferuje miejsce dla czterech osób. Długość auta mieści je w przedziale pomiędzy Audi Q5 a Q7. Czy to oznacza, że takie będzie nowe Q6?
Audi
5 Nowy SUV Audi będzie też pierwszym autem, wyposażonym w w rewolucyjne reflektory Matrix OLED. To rozwiązanie niebawem trafi do produkcji seryjnej. Skrót OLED pochodzi od angielskich słów "organic light emitting diode" - w tłumaczeniu na język polski "dioda elektroluminescencyjna". W każdej jednostce oświetleniowej OLED są dwie elektrody - z których przynajmniej jedna musi być przezroczysta - zbudowane z kilku cienkich warstw organicznego półprzewodnika. Stały prąd pod niskim napięciem - od trzech do czterech woltów - sprawia, że te warstwy, cieńsze od jednej tysięcznej milimetra, świecą. Barwa światła zależy przy tym od właściwości cząsteczek źródła światła. W przeciwieństwie do źródeł światła punktowego, takich jak diody z półprzewodzących kryształów, diody elektroluminescencyjne są płaskie. Zdaniem konstruktorów ich światło osiąga najwyższy poziom homogeniczności, a jego jasność można bezstopniowo regulować. Światło nie rzuca cienia i nie wymaga stosowania reflektorów, światłowodów i tym podobnych elementów optycznych. Jednostki świetlne OLED są zatem bardzo wydajne i lekkie. Ponadto prawie nie wymagają chłodzenia.Nowe Audi e-tron quattro concept zadebiutuje w czasie salonu samochodowego we Frankfurcie w połowie września 2015.
Audi
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję