Benzyna lepsza niż diesel? Techniczna rewolucja już dostępna w Polsce
1 Patrząc na wygląd nowego audi A4 można pokusić się o stwierdzenie, że Niemcy postanowili nie zmieniać zwycięskiego składu - poprzednia generacja sprzedawała się świetnie, więc nowe auto przypomina hit z Ingolstadt. Jednak karoseria skrywa zupełnie nową zawartość...
Audi
2 Audi podkreśla, że nowa rodzina A4 i A4 Avant została od podstaw opracowana od początku. Samochód powstał na nowej platformie, dzięki czemu w zależności od wersji jest nawet o 120 kg lżejszy od poprzednika…
Audi
3 Konstruktorzy podkreślają, że wszystkie rozwiązania techniczne zaprojektowano tak, by maksymalnie zmniejszyć opory podczas jazdy. Efekt? Aerodynamika jest wręcz wzorcowa - współczynnik oporu powietrza 0,23 w A4 w wersji sedan, to najlepszy wynik w swojej klasie.
Audi
4 Karoseria mierzy teraz 4,73 m długości, 1,84 m szerokości i 1,43 m wysokości. Rozstaw osi to aż 2,82 m. Twórcy nowego audi A4 uważają, że wszyscy pasażerowie mają wystarczająco dużo miejsca. Twierdzą także iż nowy model plasuje się w czołówce także pod względem tłumienia hałasu.
Audi
5 W porównaniu do poprzedniego modelu, wymiary nowego A4 wzrosły, ale ciężar własny znacznie się zmniejszył - w zależności od montowanego silnika, nawet aż o 120 kg. Karoseria jest jedną z lżejszych w tej klasie pojazdów.
Audi
6 Bagażnik nowego A4 Avant ma pojemność 505 litrów - to największy kufer w segmencie premium. Przy złożonym oparciu tylnego siedzenia i załadowaniu po sam dach, pojemność zwiększa się do 1510 litrów. Elektrycznie przesuwana osłona przestrzeni bagażowej oraz elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika, to elementy wyposażenia seryjnego. Dodatkowo, na życzenie, dostępne są czujniki sterujące automatycznym otwieraniem i zamykaniem pokrywy bagażnika.
Audi
7 Nowe audi A4 i A4 Avant mogą być wyposażone w opcjonalny Audi virtual cockpit, czyli cyfrową tablicę wskaźników, która na monitorze LCD o przekątnej 12,3 cala wyświetla najważniejsze informacje w formie grafik o wysokiej rozdzielczości, dużej dokładności i o wyszukanych efektach graficznych.
Audi
8 Do pierwszej ligi rozwiązań zastosowanych w nowym A4 zaliczyć można m.in. system MMI Navigation plus z MMI touch i z dużym monitorem o przekątnej 8,3 cala, który wyposażono też w umieszczone na powierzchni pokrętła systemu pole dotykowe. Służy ono do przybliżania/oddalania obrazów i do wprowadzania liter i cyfr. Rozwiązanie swoim działaniem przypomina smartfona. Nowy system sterowania naturalnym głosem, przetwarza także polecenia używające języka potocznego - na przykład: "Chcę zadzwonić do Jan Kowalski."
Audi
9 Początkowo Audi oferuje nowe A4 i A4 z jednym z siedmiu silników: trzech TFSI i czterech TDI. Ich moc znacznie wzrosła. Najsłabszy z nich ma teraz 150 KM, a najsilniejszy 272 KM. Producent podkreśla, że mimo wzrostu mocy, zużycie paliwa spadło nawet o 21 procent. A4 2.0 TDI ultra zadowala się średnio 3,7 l oleju napędowego na 100 km.
Audi
10 Najmocniejsze jednostki napędowe montowane w nowym A4, to dwie sześciocylindrowe jednostki TDI o mocy nawet 272 KM. Jednak najciekawszym napędem, który debiutuje pod maską A4 jest jednostka 2.0 TFSI ultra o mocy 190 KM, dla której opracowano całkowicie nowy sposób spalania. Inżynierowie twierdzą, że dzięki temu nowy silnik jest wyjątkowo wydajny – ma zużywać 4,8 l benzyny na 100 km (Avant - 5 l benzyny na 100 km). W przyszłości na rynku pojawi się również model g-tron, napędzany gazem ziemnym lub Audi e-gazem.
Audi
11 Układ napędowy i podwozie nowych audi A4 i A4 Avant zostały od podstaw przeprojektowane. Sześciobiegową manualną skrzynię biegów, siedmiostopniową przekładnię automatyczną S tronic - dostępną teraz również dla wersji z napędem na przednią oś - i ośmiostopniową automatyczną skrzynię tiptronic, zbudowano od nowa. Przekładnie automatyczne wyposażono w funkcję wolnego biegu, która pozwala zaoszczędzić paliwo.
Audi
12 W nowym audi A4 nie zabraknie stałego napędu na cztery koła quattro. W przypadku najmocniejszych silników TDI, począwszy od roku 2016, Audi będzie na życzenie oferować sportowy mechanizm różnicowy, montowany na tylnej osi.
Audi
13 Obie nowe wersje Audi A4 można już zamawiać w salonach sprzedaży. W porównaniu z poprzednimi modelami, ich wyposażenie seryjne jest o wiele bogatsze. Obejmuje m.in. reflektory ksenonowe, bezkluczykowy system uruchamiania pojazdu, Bluetooth, system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (w wersjach powyżej mocy 190 KM) i siedmiocalowy, kolorowy wyświetlacz MMI. Opcjonalne będą dostępne reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix, z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Cena? Najtańsze Audi A4 Limousine kosztuje od 131 470 zł. Model Avant - od 139 070 zł.
Audi
14
Audi
15
Audi
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję