Tajemnica ujawniona! W Polsce nowy ford mustang ceną przebił golfa. ZDJĘCIA
1 Ford mustang, legenda amerykańskiej motoryzacji, po raz pierwszy w swojej 50-letniej historii jest oficjalnie dostępny w europejskich salonach sprzedaży. Samochód z miejsca stał się przebojem - firma ujawniła, że zebrała już ponad 2200 zamówień. Jak się dowiedzieliśmy w Polsce kierowcy wręcz rozchwytują mustanga. Powód? Największym magnesem jest cena oraz napęd i jego możliwości, które ujrzały światło dzienne...
Ford / Ercin Filizli
2 Od debiutu w 1964 roku sprzedano już ponad 9 mln sztuk mustanga. Nowe wcielenie jednego z najsłynniejszych modeli Forda w Polsce będzie dostępne w wersji fastback i cabrio.
Ford / Roginski
3 Podobno wnętrze jest owocem inspiracji kokpitu samolotu. Mustang stał się szerszy i otrzymał nowe tylne zawieszenie - w opinii konstruktorów przyczyniło się to do zwiększenia miejsca na wysokości ramion i bioder pasażerów oraz do powiększenia bagażnika, w którym zmieszczą się teraz dwie torby golfowe. Silniki?
Ford / Photos by Neil Turner
4 Myślisz ford mustang i słyszysz bulgoczące, wolnossące V8. Nowe wcielenie tego auta oczywiście będzie dostępne z widlastym ośmiocylindowym silnikiem, który z pojemności 5 litów produkuje 421 KM i 524 Nm. Producent ujawnił właśnie osiągi tej wersji...
Ford / Ercin Filizli
5 Okazuje się, że nowy mustang fastback z silnikiem 5.0 V8 z sześciobiegową przekładnią manualną osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego po 4,8 sekundy. Inżynierowie podkreślają, że to szybciej, niż jakikolwiek Ford oferowany w Europie od czasu małoseryjnego supersamochodu Ford GT sprzedawanego od 2005 roku. Wydaje się jednak, że w Polsce bardziej popularną i tańszą - nie tylko w zakupie - będzie zupełnie inna jednostka napędowa...
Ford / Ercin Filizli
6 Jako opcja będzie oferowana automatyczna skrzynia biegów - przełożenia będzie można redukować łopatkami przy kierownicy. Co ważne nowy ford mustang stał się lżejszym autem, a pod karoserią kryje nowe zawieszenie z przodu i z tyłu. Nowe przednie kolumny MacPhersona z podwójnym przegubem kulowym pozwoliły na zastosowanie większych i lepszych hamulców. Układ "launch control" oferowany standardowo w mustangu GT V8 z manualną skrzynią biegów pozwala za każdym razem wystartować z jak najmniejszym uślizgiem opon. Producent zapewnia, że nowy mustang będzie też w stanie dostarczyć na zakrętach przeciążeń dochodzących do 0,97 g.
Ford
7 "Nowy ford mustang będzie wściekle szybki ze startu zatrzymanego i będzie wciskał w siedzenie przy fascynującym akompaniamencie dźwięku swojego silnika" - zapowiada Hermann Salenbauch, dyrektor odpowiedzialny za linię Mustangów. "A warto pamiętać, że mustang jest szybki nie tylko na prostej. Jego jazda i prowadzenie się będzie szokiem dla europejskich kierowców." - dodał. Trzymamy za słowo...
Ford / Ercin Filizli
8
W samochodzie z silnikiem V8 5,0 l można także zamówić elektroniczny system Line Lock, który pozwala na zahamowanie jedynie przednich kół, umożliwiając odpowiednie dogrzanie tylnych opon.
Mustang w wersji GT wyposażony w jednostkę V8 dostanie układ hamulcowy Brembo - przednie tarcze wentylowane 380x34 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami.
Ford
9 Ford mustang jest uzbrojony także aplikacje wyścigowe, które można obsługiwać przełącznikami na kierownicy i obserwować wyniki na wyświetlaczu. Wśród dodatków znalazł się akcelerometr, timer do mierzenia czasów przyspieszania i miernik hamowania, rejestrujący długość drogi hamowania i czas hamowania, licząc od określonej przez kierowcę prędkości.
Ford / Photos by Neil Turner
10 Kierowca będzie mógł zmienić naturę auta - wystarczy, że użyje przełączników "Drive mode" umieszczonych na konsoli centralnej. W ustawieniu nazwijmy to "na tor" samochód zmieni siłę wspomagania układu kierowniczego, wyostrzy reakcje silnika i skrzyni biegów oraz ustawienia elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy... Ceny?
Ford / Photos by Neil Turner
11 Najtańszy ford mustang to model z turbobenzynowym silnikiem 2.3 EcoBoost o mocy 317 KM - cena od 148 400 zł (kabriolet jest droższy o 17 tys. zł). Co ciekawe, volkswagen golf R (2.0 TSI/300 KM; napęd na cztery koła) kosztuje od 149 300 zł. Ciężka decyzja?
Ford
12 Ford mustang z silnikiem 5.0 V8/421 KM kosztuje od 169 400 zł (kabriolet plus 17 tys. zł).
Ford / Roginski
13
Ford / Photos by Neil Turner
14
Ford / Ercin Filizli
15
Media
16
Ford
17
Ford / Photos by Neil Turner
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję