Nowy ford mustang w Polsce. Cena? Zobacz ZDJĘCIA
1 Co ciekawe od momentu debiutu w 1964 roku sprzedano już ponad 9 mln sztuk mustanga. Nowe wcielenie jednego z najsłynniejszych modeli Forda w Polsce będzie dostępne w wersji fastback i cabrio...
Media
2 Podobno wnętrze jest owocem inspiracji kokpitu samolotu. Mustang stał się szerszy i otrzymał nowe tylne zawieszenie - w opinii konstruktorów przyczyniło się to do zwiększenia miejsca na wysokości ramion i bioder pasażerów oraz do powiększenia bagażnika, w którym zmieszczą się teraz dwie torby golfowe. Silniki?
Ford
3 Myślisz ford mustang i słyszysz bulgoczące V8. Nowe wcielenie tego auta oczywiście będzie dostępne z widlastym ośmiocylindowym silnikiem, który z pojemności 5 litów produkuje 421 KM i 524 Nm. Wydaje się jednak, że w Polsce bardziej popularną i tańszą - nie tylko w zakupie - będzie zupełnie inna jednostka napędową…
Ford
4 Z myślą o kierowcach w Europie Ford wprowadza nową jednostkę 2.3 EcoBoost. Kierowca dostanie do dyspozycji 317 KM mocy i 434 Nm momentu obrotowego. W opinii konstruktorów turbodoładowana jednostka zapewni doskonałe osiągi i średnie zużycie benzyny na poziomie 8 litrów na 100 km.Jak w praktyce sprawuje się ten silnik? To sprawdził nasz kolega Maciej Pertyński, polski juror konkursu na Światowy Samochód Roku (WCOTY) - oto jego spostrzeżenia: Jeszcze wcale nie tak dawno sam twierdziłem, że ten mniejszy (2.3 EcoBoost) to świętokradztwo, bluźnierstwo i bzdura. Bo to jednostka R4 turbo. O śmiesznej jak na amerykański "muscle-car" pojemności 2,3 l. Ale że byłem w błędzie, przekonać się mogłem tylko w jeden sposób - za kierownicą. I powiem tak: gdyby nie brzmienie przypominające odkurzacz z silnikiem tuż przed koniecznością przezwojenia, nigdy w życiu bym nie sądził, że coś się tu nie zgadza. Mustang EcoBoost jest bardzo szybki, bardzo zrywny, na żądanie bez najmniejszych problemów nawet na suchej nawierzchni przełamuje ESP, no i "zachowuje się" pod względem zapotrzebowania na paliwo: w teście zażyczył sobie niecałych 12 l/100 km.Tu znajdziesz więcej wrażeń z jazdy NOWYM MUSTANGIEM
Ford
5 Jako opcja będzie oferowana automatyczna skrzynia biegów - przełożenia będzie można redukować łopatkami przy kierownicy. Co ważne nowy ford mustang stał się lżejszym autem, a pod karoserią kryje nowe zawieszenie z przodu i z tyłu. Nowe przednie kolumny MacPhersona z podwójnym przegubem kulowym pozwoliły na zastosowanie większych i lepszych hamulców. Układ "launch control" oferowany standardowo w mustangu GT V8 z manualną skrzynią biegów pozwala za każdym razem wystartować z jak najmniejszym uślizgiem opon…
Ford
6 Mustang w wersji GT wyposażony w jednostkę V8 dostanie układ hamulcowy Brembo - przednie tarcze wentylowane 380x34 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami.
Ford
7 Kierowca będzie mógł zmienić naturę auta - wystarczy, że użyje przełączników "Drive mode" umieszczonych na konsoli centralnej. W ustawieniu nazwijmy to "na tor" samochód zmieni siłę wspomagania układu kierowniczego, wyostrzy reakcje silnika i skrzyni biegów oraz ustawienia elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy... Ceny?
Ford
8 Najtańszy ford mustang to model z turbobenzynowym silnikiem 2.3 EcoBoost o mocy 317 KM - cena od 148 400 zł (kabriolet jest droższy o 17 tys. zł). Co ciekawe, volkswagen golf R (2.0 TSI/300 KM; napęd na cztery koła) kosztuje od 149 300 zł. Ciężka decyzja?
Ford
9 Ford mustang z silnikiem 5.0 V8/421 KM kosztuje od 169 400 zł (kabriolet plus 17 tys. zł).
Media
10
Ford
11
Ford / Daniel Boud
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję