Nowa kia sorento już w Polsce! Cena i wyposażenie. ZDJĘCIA
1 Wygląd nowego sorento jest dziełem studia projektowego Kia Namyang w Korei, wspomaganego przez designerów firmowych atelier we Frankfurcie oraz Irvine (Kalifornia). Auto wciąga powietrze trójwymiarową osłoną chłodnicy nazywaną "tygrysim nosem" - ten element stylistyczny zaadoptowano z prezentowanego w 2013 roku prototypu kia cross GT.
KIA
2 Wymiary? Auto urosło wzdłuż i wszerz. W porównaniu do poprzednika nowa kia sorento stała się dłuższa o 95 mm do 4780 mm. O 5 mm zwiększono szerokość - do 1890 mm. Auto wydaje się być bardziej przyczajone - to podobno sprawka obniżenia karoserii o 15 mm do wysokości 1685 mm.
KIA
3 Za aranżację wyglądu kabiny odpowiada europejski zespół projektantów Kia we Frankfurcie. Twórcy są dumni z dużego ekranu, który podobno był inspirowany szwajcarską techniką zegarmistrzowską - cokolwiek to znaczy. W każdym razie kierowca dotykając poszczególnych ikonek i przycisków będzie mógł ustawić trasę w nawigacji lub wybrać ulubiony kawałek z playlisty w smartfonie.
KIA
4 Na pokładzie o dobre samopoczucie dba nie tylko lepsza przestronność. Atmosferę we wnętrzu poprawiają również zdecydowanie wyższej jakości wykończenie i luksusowe wyposażenie. Klasa materiałów miejscami zawstydza japońską konkurencję. Można pokusić się o stwierdzenie, że Kia nowym sorento zbliża się do niemieckich rywali z segmentu premium, co dla tych ostatnich stanowi zagrożenie.
KIA
5 Nowa kia sorento w Polsce będzie oferowana w wersji 7-miejscowej. Tylna kanapa (drugi rząd) jest dzielona i składana w proporcji 40/20/40. Na środku przewidziano podwyższony podłokietnik. Siedzenia drugiego rzędu wersji siedmioosobowej są odchylane do przodu przy pomocy dwóch dźwigienek na skraju przedziału ładunkowego.
KIA
6 Nowa kia sorento zaoferuje dłuższą o 87 mm podłogę bagażnika. Naturalnie pojemność kufra po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń urosła z 515 l w poprzedniku do 605 litrów w nowym modelu.Kiedy autem podróżuje siedem osób wówczas pojemność wynosi 142 l. Po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu foteli powstaje ładownia zdolna zmieścić 1662 l towaru. Nowością w "trzecim" sorento jest także zakrywany podpodłogowy pojemnik na drobniejsze przedmioty.
KIA
7 Konstruktorzy nowego sorento twierdzą, że pomimo obniżenia linii dachu o 15 mm - dzięki odpowiedniej konfiguracji siedzisk siedzeń i foteli, uzyskano wzrost przestrzeni na głowę oraz nogi pasażerów wszystkich trzech rzędów siedzeń.
KIA
8 Co ciekawe z tyłu zastosowano nową technikę zgrzewania laserowego (po raz pierwszy w pojeździe Kia), która pozwala ukryć tzw. linie stopienia i w konsekwencji wyeliminować tradycyjne listwy maskujące spawy na klapie.
KIA
9 Nowa kia sorento w czasie jazdy zadziwia ciszą panującą w kabinie i harmonią zestrojenia podwozia. Najnowszy SUV koreańskiej marki prowadzi się zdecydowanie poręczniej niż poprzednik - mimo większych gabarytów wszystko dzieje się z większą gracją. To zasługa m.in. nowego układu wspomagania kierownicy, niższego środka ciężkości i wyższej sztywności konstrukcji nadwozia. Auto sprawia wrażenie zwartego - w dodatku ma się wrażenie, że już zawsze tak będzie. Przyjemnym rozwiązaniem jest układ "drive mode" - jeden przycisk pozwala na regulację ustawień podzespołów, czułości gazu i siły wspomagania kierownicy.
KIA
10 W Polsce nowa kia sorento jest dostępna z dwoma silnikami wysokoprężnymi CRDi do wyboru. Słabszy, 2-litrowy wariant osiąga moc 185 KM i 402 Nm momentu obrotowego. Auto ważące 1,9 t z tą jednostką pod maską od zera do 100 km/h powinno przyśpieszać w 10,4 s. Producent obiecuje, że średnie spalanie zamknie się w 6,7 l oleju napędowego na 100 km podróżowania. Zbiornik paliwa ma 71 l pojemności. Jak 185 KM sprawuje się na drodze? Za kierownicą nie czuć niedostatków mocy, auto z ochotą zbiera się do pracy. Ten wariant występuje wyłącznie z 6-stopniową przekładnią automatyczną.
KIA
11 Alternatywą przy wyborze silnika do nowego sorento jest 200-konny turbodiesel 2.2 CRDi (441 Nm) - w opinii producenta właśnie ten wariant będzie najczęściej wybierany przez kierowców. Topowy motor w duecie z manualną 6-biegową skrzynią osiąga "setkę" po 9 sekundach. Przekładnia automatyczna do czasu rozpędzania 0-100 km/h dokłada 0,6 s - to niewiele za wygodę w czasie jazdy. Średnie spalanie ma wynosić odpowiednio 6,1 l i 6,7 l na 100 km. Co ciekawe, większy silnik jest tylko o 5 kg cięższy od odmiany 2.0. Napęd 4x4 na polskim rynku jest seryjnie oferowany zarówno z jednostką dwulitrową jaki i najmocniejszą. Ceny i wyposażenie?
KIA
12 W Polsce najtańsza nowa kia sorento kosztuje od 144 900 zł - to siedmiomiejscowy model z turbodieslem 2.0 CRDi/185 KM, sześciobiegowym automatem i napędem 4x4. Koreański SUV w salonach sprzedaży pojawi się na początku marca 2015.Auto seryjnie jest wyposażone w nawigację, kamerę ułatwiającą manewrowanie w trakcie cofania oraz czujniki z tyłu i z przodu, elektryczny hamulec postojowy, 18-calowe felgi aluminiowe i przyciemniane szyby tylne. Jest też automatyczna klimatyzacja dwustrefowa - dla pasażerów 3 rzędu "kilma" regulowana manualnie. Identycznie wyposażony model z silnikiem 2.2 CDRi/200 KM i manualną 6-biegową przekładnią kosztuje od 158 900 zł. Podstawowy wariant wyposażeniowy został nazwany po prostu "M".
KIA
13 Droższa odmiana "L" z turbodieslem 2.0 CRDi/185 KM jest bogatsza w porównaniu do najtańszej "M" o elektryczną regulację fotela kierowcy, reflektory ksenonowe, tylne lampy w technice LED oraz zegary z 7-calowym ekranem LCD. Auto kosztuje od 152 900 zł. Identycznie wyposażony model z silnikiem 2.2 CDRi/200 KM i manualną 6-biegową przekładnią wyceniono od 166 900 zł (automat kosztuje dodatkowo 6 tys. zł).
KIA
14 Najdroższa i najlepiej wyposażona odmiana XL z turbodieslem 2.0 CRDi/185 KM kosztuje od 172 900 zł. Ten wariant w porównaniu do pośredniej wersji L jest bogatszy o skórzaną tapicerkę z podgrzewaniem, system bezkluczykowy, automatycznie otwieraną klapę bagażnika, 19-calowe felgi aluminiowe. Kierowcę wspomaga także asystent zmiany pasa ruchu, system rozpoznawania znaków drogowych i układy monitorowania: martwego pola w lusterkach oraz ruchu pojazdów za sorento. Identycznie wyposażone auto z silnikiem 2.2 CDRi/200 KM i manualną 6-biegową przekładnią wyceniono od 186 900 zł (automat kosztuje dodatkowo 6 tys. zł).
KIA
15 Nowa kia sorento, jak każdy samochód tej koreańskiej marki oferowany w Europie, będzie objęta 7-letnią lub 150.000-kilometrową gwarancją fabryczną producenta.
KIA
16
KIA
17
KIA
18
KIA
19
KIA
20
KIA
21
KIA
22
KIA
23
KIA
24
KIA
25
KIA
26
KIA
27
KIA
28
KIA
29
KIA
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję