Rewolucyjne Volvo już w Polsce! Oto nowe XC90. ZDJĘCIA z premiery [AKTUALIZACJA]
1 Rysopis? Zwalisty kawał szwedzkiej maszyny. Nowe volvo XC90 urosło w porównaniu do poprzednika. Auto ma 495 cm długości i ponad 2 metry szerokości (201 cm - bez lusterek). Rozstaw osi - 298,4 cm. W opinii konstruktorów te wymiary przekładają się na bardzo dużą ilość miejsca w kabinie. Na pokładzie czekają trzy rzędy pełnowymiarowych, oddzielnych siedzeń. Znakami szczególnymi nowego volvo XC90 mają być światłą do jazdy dziennej LED w kształcie ułożonej poziomo litery T.
Volvo
2 Zdaniem projektantów będzie to charakterystyczny element, który pozwoli na rozpoznanie auta, zaś samo T styliści nazwali "młot Thora", ponieważ przypomina swoim zarysem oręż słynnego nordyckiego boga piorunów - Thora. Co pod skórą?
Volvo
3 Co pod skórą? Nowe XC90 będzie pierwszym modelem Volvo zbudowanym na platformie podwoziowej SPA. Jak twierdzą inżynierowie dzięki niej samochód jest lżejszy, bezpieczniejszy i ma więcej miejsca w środku.
Volvo
4 Największy atut SPA to elastyczność. Zmieniać można niemal wszystkie parametry, w tym przedni i tylny zwis, rozstaw osi czy wysokość samochodu. Prześwit podwozia nowego volvo XC90 wynosi niemal 24 cm, a nawet 28 cm - podczas wolnej jazdy terenowej, jeśli samochód wyposażony jest w opcjonalny układ regulowania wysokości zawieszenia. Mimo sporych rozmiarów, SUV waży od 2000 do 2030 kg - w zależności od wersji silnikowej i wyposażenia.
Volvo
5 Szwedzi pracowali nad nową platformą przez ostatnie cztery lata. W efekcie to rozwiązanie będzie standardem w przyszłych modelach Volvo. Konstruktorzy spodziewają się, że SPA w dużej mierze uprości i skróci proces produkcji oraz obniży jej koszty. Wszystkie modele od serii 60 do 90 będą powstawały na jednej linii produkcyjnej.
Volvo
6 Podczas kiedy inni producenci starają się połączyć duży rozmiar akumulatorów z luksusowym i przestronnym wnętrzem nowa platforma Volvo pozwoliła stworzyć hybrydową odmianę nowego XC90 bez ingerencji elementów układu napędowego we wnętrze. Krótko mówiąc szwedzki SUV z napędem hybrydowym ma być równie przestronny i pakowny co jego spalinowy odpowiednik.
Volvo
7 Podobnie jak poprzednik, nowe XC90 będzie dostępne w wersji 7-osobowej. Drugi i trzeci rząd siedzeń będzie przesuwny, a fotele w ostatnim rzędzie mają gwarantować komfort pasażerom o wzroście do 170 cm.
Volvo
8 Silniki, które będą napędzać nową generację XC90? Wiadomo, że największy SUV szwedzkiej marki będzie dostępny w wersji benzynowej, wysokoprężnej oraz hybrydowej typu plug-in. Najciekawszym rozwiązaniem jest ta ostatnia propozycja…
Volvo
9 Na szczycie gamy nowego volvo XC90 stanie hybrydowa wersja T8 - inżynierowie szwedzkiej marki twierdzą, że w zaproponowanym przez nich rozwiązaniu silnik benzynowy będzie miał moc ponad 300 KM. "Nowe XC90 udowadnia, że mniejsze zużycie paliwa nie musi oznaczać gorszych osiągów, a w sprzyjających warunkach może ono wynieść nawet 2 l/100 km" - mówi Peter Mertens, wiceprezes ds. badań i rozwoju w Volvo Car Corporation.
Volvo
10 Do codziennej jazdy nowym XC90 inżynierowie Volvo przewidzieli tryb hybrydowy. W tym przypadku wykorzystywany będzie zarówno dwulitrowy, czterocylindrowy silnik turbobenzynowy, który napędzać będzie przednie koła, jak i motor elektryczny o mocy 80 KM (60 kW), odpowiedzialny za napęd tylnych kół.
Volvo
11 Guzikiem w kabinie kierowca będzie mógł przełączyć się na tryb elektryczny - pojemność baterii ma wystarczyć na przejechanie 40 km. W razie potrzeby mocniejsze naciśnięcie gazu natychmiast uruchomi do pomocy jednostkę benzynową.
Volvo
12 Jeśli wierzyć obietnicom konstruktorów, to układ napędowy T8 w sumie zagwarantuje ok. 400 KM mocy i 640 Nm momentu obrotowego. Dzięki temu siedmioosobowy SUV do "setki" przyspieszy w 6 sekund.
Volvo
13 Oprócz napędu T8 w ofercie XC90 dostępne będą także "zwykłe" jednostki. Wersja D5 to 225 KM, 470 Nm i średnie spalanie na poziomie ok. 6 l/100 km (tak obiecuje producent). Niżej w hierarchii stanie wersja D4 z silnikiem o mocy 190 KM i momentem 400 Nm, która ma średnio spalać 5 l oleju napędowego na 100 km.
Volvo
14 Po stronie silników benzynowych Szwedzi także zaoferują dwie jednostki. Pierwszą jest silnik T6, który zaoferuje 320 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugi to T5 - 254 KM i 350 Nm.
Volvo
15 Poprzedni model XC90 był pierwszym SUV-em szwedzkiej marki. Tak bardzo spodobał się kierowcom, że zebrano kilkanaście tysięcy zamówień, zanim auto trafiło do sprzedaży. Pierwszą generację XC90 produkowano od 2002 roku. W Polsce około 150 osób kupiło przynajmniej dwa takie auta, choć są i tacy, którzy kupili trzy i cztery. Dziś okazuje się, że sytuacja się powtarza - ludzie kupują nową generację w ciemno. Wiele osób na świecie zamówiło nowe XC90, zanim jeszcze zostały opublikowane jego zdjęcia.
Volvo
16 Nowe volvo XC90 zadebiutuje publicznie jesienią w czasie salonu samochodowego w Paryżu. Osoby, które już zamówiły nowe XC90 odbiorą je w 2015 roku. Ceny w Polsce i silniki?
Volvo
17 Pod maską XC90 znajdą się wyłącznie czterocylindrowe silniki o pojemności dwóch litrów. Przez pierwszych kilka miesięcy sprzedaży będzie dostępne wyłącznie w dwóch wersjach silnikowych: D5 AWD 225 KM oraz T6 AWD 320 KM.
Volvo
18 Następnie do oferty dołączą pozostałe odmiany, w tym przednionapędowy Diesel D4 190 KM, benzynowy T5 254 KM oraz hybrydowy T8 o mocy niemal 400 KM. Volvo XC90 z silnikiem D5 (470 Nm) będzie przyspieszać do 100 km/h w 7,8 s. Prędkość maksymalna samochodu wyniesie 220 km/h, a deklarowane spalanie średnie ma wynieść 5,8 l ON na 100 km.
Volvo
19 Z silnikiem T6 (400 Nm) sprint do setki potrwa 6,9 s, a w wersji hybrydowej o sekundę mniej. W wersjach AWD znajdzie się układ Haldex piątej generacji. Wszystkie auta XC90 będą dostępne wyłącznie z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.
Volvo
20 Nowe XC90 nie będzie występowało w podstawowej wersji wyposażenia Base. Najtańszym modelem w gamie będzie przednionapędowy XC90 D4 z ośmiostopniowym automatem wyceniony na 239 900 zł. Przedstawiciele Volvo spodziewają się, że wersja D5 AWD będzie najczęściej wybieraną konfiguracją na wielu europejskich rynkach, w tym także w Polsce. Najdroższe będą barokowo wyposażone samochody z limitowanej serii First Edition. Powstanie ich tylko 1927 sztuk. W Polsce XC90 D5 AWD First Edition będzie dostępny za 408 000 zł.
Volvo
21 Druga generacja XC90 jest przez Szwedów zaliczana do najważniejszych punktów planu modernizacji technologii Volvo, wartego około 11 mld dolarów.
Volvo
22
Volvo
23
Volvo
24
Volvo
25
Volvo
26
Volvo
27
Volvo
28
Volvo
29
Volvo
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję