Nowe porsche cayenne. Pierwszy raz w historii zużywa 3,4 l na setkę. ZDJĘCIA
1 Nowe porsche cayenne zachowało kształt, jednak karoseria stała się odrobinę ostrzejsza a pod spodem pojawiły się mocniejsze silniki. Samochód będzie dostępny w pięciu wersjach - jako cayenne S, cayenne turbo, cayenne diesel, cayenne diesel S oraz - po raz pierwszy - jako cayenne S E-Hybrid (to pierwsza hybryda typu plug-in wśród SUV klasy premium; w efekcie Porsche jest jedynym producentem, który oferuje już trzy takie modele - poza cayenne ich jest jest jeszcze panamera S E-Hybrid oraz 918 spyder).
Porsche
2 Razem z nowym cayenne S debiutuje silnik 3.6 V6 biturbo - jednostka w całości jest dziełem inżynierów Porsche. Wcześniej to mechaniczne serce dostał macan turbo. Możliwości cayenne S? Lepsze niż w przypadku stosowanego poprzednio V8. Nowe serce V6 dzięki doładowaniu jest mocniejsze od ośmiocylindrowego poprzednika o 20 KM i wytwarza 420 KM. Moment obrotowy wzrósł o 50 Nm do 550 Nm dostępnych już od 1350 obr./min. Nowy silnik z jednego litra pojemności wytwarza 117 KM (poprzednik - 83 KM).
Porsche
3 Nowe porsche cayenne S jest seryjnie wyposażone w ośmiostopniową przekładnię Tiptronic S. Sprint od zera do 100 km/h trwa 5,5 sekundy (5,4 z opcjonalnym pakietem Sport Chrono). To oznacza, SUV nowej generacji jest szybszy o 0,4 sekundy od wcześniejszego cayenne S. Prędkość maksymalna - 259 km/h.
Porsche
4 Jednak największą nowością w gamie cayenne jest model cayenne S E-Hybrid - samochód jest równoległą hybrydą plug-in - to oznacza, że ten może być napędzany tylko przez jednostkę spalinową, jedynie przez silnik elektryczny lub przez oba silniki jednocześnie.
Porsche
5 Nowe porsche cayenne S E-Hybrid jest pierwszą hybrydą plug-in w segmencie SUV premium. Doładowane 3.0 V6 produkuje 333 KM, motor elektryczny 95 KM (to ponad dwa razy więcej niż w przypadku poprzedniego cayenne S Hybrid). W sumie duet generuje moc 416 KM i 550 Nm momentu obrotowego. Możliwości?
Porsche
6 Kiedy silniki spalinowy i elektryczny pracują razem wówczas cayenne S E-Hybrid od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,9 sekundy. Prędkość maksymalna - 243 km/h. W trybie elektrycznym auto może jechać z prędkością ok. 125 km/h (zasięg - 36 km). Średnie spalanie - 3,4 l/100 km.
Porsche
7 Sercem najmocniejszego cayenne turbo jest 4,8-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 520 KM przy 6000 obr./min i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego (od 2250 do 4000 obr./min). To pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 s (4,4 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono) i rozwinięcie prędkości maksymalnej równej 279 km/h. Zużycie paliwa wynosi 11,2-11,5 l/100 km.
Porsche
8 3-litrowy turbodiesel V6 pod maską cayenne diesel to 262 KM przy 4000 obr./min i 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego (od 1750 do 2500 obr./min). Zdaniem producenta ten model zużywa średnio 6,6-6,8 l oleju napędowego na 100 km.
Porsche
9 Porsche cayenne diesel przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 s (7,2 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono). Prędkość maksymalna - 221 km/h.
Porsche
10 Nowe porsche cayenne S diesel napędza 4,2-litrowy turbodiesel V8 o mocy 385 KM przy 3750 obr./min (850 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2000-2750 obr./min).
Porsche
11 Porsche cayenne S diesel na sprint do "setki" potrzebuje 5,4 s (5,3 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono). Prędkość maksymalna - 252 km/h. W opinii inżynierów ten model zużywa średnio 8,0 l/100 km. Rynkowa premierę nowego cayenne Porsche zaplanowało na 11 października 2014 roku. Wcześniej samochód zadebiutuje w czasie salonu samochodowego w Paryżu.
Porsche
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję