Mercedes wyciągnął asa z rękawa! Tak wygląda nowy CLS. Pierwsze ZDJĘCIA
1 CLS po kuracji odmładzającej (jako Coupe i Shooting Brake) można rozpoznać po nowym zderzaku z szerokimi wlotami powietrza i w pełni diodowych reflektorach MULTIBEAM LED. To ostanie to rozwiązanie, którym Mercedes chwali się najmocniej. Powód?
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
2 Zarówno CLS coupe jaki i shooting brake standardowo będą oferowane z nowymi przednimi reflektorami LED. Na życzenie producent zaoferuje lampy MULTIBEAM LED, które automatycznie dostosowują rozkład światła do praktycznie każdej sytuacji na drodze. Podobne rozwiązanie Audi wcześniej wprowadziło pod nazwą Matrix LED w modelu A8.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
3 Jak to działa? System Adaptive Highbeam Assist Plus nieustannie monitoruje drogę za pomocą kamery umieszczonej za przednią szybą. Jeśli ta wykryje z przodu pojazdy jadące w tym samym kierunku lub nadjeżdżające z przeciwka, elektronika zadecyduje o indywidualnym włączeniu każdej z 24 diod LED tworzących wspólny moduł, dzięki czemu wybrane fragmenty drogi mogą być przyciemnione zgodnie z wymogami sytuacji. Zdaniem twórców zapobiega to oślepianiu innych kierowców.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
4 Poza kamerą nowy system wykorzystuje cztery jednostki sterujące, które obliczają optymalny rozkład światła 100 razy na sekundę i osobno kontrolują 24 diody LED w każdym z modułów. Wszystkie diody są ściemniane stopniowo (255 poziomów).
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
5 Poza modułem LED-owym nowe lampy MULTIBEAM LED zostały wyposażone w moduły świateł mijania z możliwością obrócenia się na zewnątrz pod kątem do 12 stopni. W połączeniu z kamerą oferują one funkcję aktywnego oświetlenia aktywną nawet wtedy, gdy kierowca nie skręcił jeszcze kół. Rozwiązanie to pozwala doświetlić zakręt wcześniej i może "wyprostować" moduł jeszcze przed wyjściem z łuku. Zależnie od sytuacji, adaptacyjna regulacja zapewnia dodatkowy zasięg 30-60 m.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
6 Kolejne rozwiązanie powinno przydać się na rondzie - komputer aktywuje funkcję doświetlania zakrętów po obu stronach pojazdu już na etapie zbliżania się do skrzyżowania, zapewniając najlepszą możliwą widoczność. Dane na temat lokalizacji rond pobierane są z układu nawigacji...
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
7 W kabinie nowego CLS pojawił się wolnostojący wyświetlacz o przekątnej 8 cali. Nowa jest także trójramienna kierownica. Centralny panel obsługi ma teraz cztery zamiast dwóch przycisków. Do tego pięć tonacji kolorystycznych, sześć wersji wykończenia plus paleta tapicerek skórzanych.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
8 Silniki? Będzie pięć jednostek do wyboru. Nowością jest model CLS 220 BlueTEC z 4-cylindrowym silnikiem Diesla z bezpośrednim wtryskiem common rail czwartej generacji, dwustopniowym turbodoładowaniem i technologią BlueTEC. Generuje on moc 170 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Odmiana CLS 250 BlueTEC, również z 4-cylindrowym turbodieslem, oferuje 204 KM i 500 Nm, a napędzany wysokoprężnym V6 wariant CLS 350 BlueTEC - 258 KM oraz 620 Nm.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
9 Zupełnie nowy jest turbodoładowany silnik benzynowy V6 pod maską modelu CLS 400. Ma 3,5 litra pojemności i podwójne turbodoładowanie. Generuje moc 333 KM, czyli o 27 KM więcej od wolnossącego poprzednika. Maksymalny moment obrotowy wzrósł o 110 Nm, do 480 Nm, i jest dostępny w przedziale 1200-4000 obr./min. W ofercie będzie także jeszcze mocniejszy benzynowy wariant CLS 500 z jednostką V8 o mocy 408 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mercedes poszerza też liczbę wersji z napędem na obie osie 4MATIC - zamiast dwóch pojawią się cztery takie odmiany, w tym nowe modele CLS 250 BlueTEC 4MATIC oraz CLS 400 4MATIC.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
10 Na szczycie stoi odmiana z 5,5-litrową jednostką AMG V8 biturbo o mocy 557 lub 585 KM oraz 720 lub 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W opinii inżynierów niemieckiej marki tylnonapędowy CLS 63 AMG o mocy 557 KM zużywa średnio 9,9 l/100 km (cykl NEDC), a w przypadku wariantów z napędem AMG 4MATIC o mocy 557 lub 585 KM wartość ta rośnie do 10,4-10,6 l/100 km.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
11 CLS w nowej odsłonie dostał 9-biegową skrzynię automatyczną 9G-TRONIC. Będzie ona stosowana w modelach: CLS 220 BlueTEC, CLS 250 BlueTEC, CLS 350 BlueTEC oraz CLS 500.
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję