Japońska terenówka debiutuje w Polsce! Nowe mitsubishi pajero sport. ZDJĘCIA
1 W odświeżonym modelu roku 2014 zmieniono wygląd przedniej części samochodu - zderzaka i osłony chłodnicy, klosze tylnych lamp. Producent wprowadził też nowy wzór felg aluminiowych. Do oferty dołączył grafitowy kolor nadwozia titanium grey mica.
Mitsubishi
2 Wewnątrz inny wzór tapicerki oraz zmienione materiały wykończeniowe konsoli i tapicerki drzwi a także nowy, system audio CD z ciekłokrystalicznym wyświetlaczem. Na liście standardowego wyposażenia znajdują się między innymi przednie i tylny reflektor przeciwmgielny, klimatyzacja z nawiewem dla drugiego rzędu siedzeń, chromowane, regulowane elektrycznie, składane i podgrzewane boczne lusterka, radioodtwarzacz CD z wejściem AUX, relingi dachowe, stopnie boczne, zabezpieczenie przed śniegiem, podgrzewane przednie fotele i 3-ramienna kierownica pokryta skórą z funkcją sterowania audio. W wersji intense plus AT (z automatem) kierowca dostaje m.in. magnezowe łopatki zmiany biegów, przednie reflektory ksenonowe ze spryskiwaczami, automatyczną klimatyzację i tempomat.
Mitsubishi
3 Mitsubishi pajero sport jest dostępne z 5-biegową skrzynią automatyczną z trybem sport lub 5-biegową przekładnią manualną. Automat oferuje kierowcy możliwość ręcznej zmiany przełożeń łopatkami przy kierownicy...
Mitsubishi
4 Mitsubishi pajero sport jest skonstruowane tak, aby nie pękało przed najtrudniejszym terenem. Nowa podłużnicowa rama nie tylko chroni pasażerów, ale i nadaje sztywność karoserii i przeciwdziała siłom skręcającym. Sztywność zginania i skręcania nowej ramy jest odpowiednio o 100 proc. i 50 proc. wyższa od sztywności osiąganej w modelu poprzedniej generacji. Nawet dziecko wie, że im mocniejsza rama tym większa niezawodność podczas jazdy terenowej - można takim autem uzbrojonym w odpowiednie opony wjechać niemal wszędzie i wyjechać właściwie z każdych tarapatów nie tak jak pseudoterenowymi SUV-ami. Przednie zawieszenie auta to podwójne wahacze poprzeczne ze sprężynami śrubowymi i stabilizatorem. Z tyłu natomiast zastosowano wahacze wleczone z drążkiem poprzecznym i sprężynami śrubowymi. Nie jest to najnowsze osiągnięcie techniki w dziedzinie zawieszeń, ale wykazuje się dużą odpornością i wytrzymałością, a dodatkowo łatwo i tanio można je zmodyfikować.
Mitsubishi
5 Pod długą maską pracuje wysokoprężny, turbodoładowany silnik High Power o pojemności 2,5 litra z systemem bezpośredniego wtrysku Common Rail i mocy 178 KM. Maksymalny moment obrotowy 400 Nm jest dostępny przy 2000-2850 obr./min (w wersji z przekładnią automatyczną niutonometrów jest mniej - 350 Nm przy 1800-3500 obr./min).
Mitsubishi
6 Jak twierdzą ludzie z Mitsubishi pajero sport zostało wyposażone w łatwą w czyszczeniu, impregnowaną tapicerkę siedzeń. Mitsubishi pajero sport oferowane w Polsce jest wyposażone w 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe), systemem kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy ASTC, systemem ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD, napędem Super Select 4WD z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego oraz mocowaniami fotelików dziecięcych ISO-FIX.
Mitsubishi
7 Auto ma długość 4695 mm, rozstaw osi to 2800 mm, wysokość -1840 mm, szerokość 1815 mm. Odległość od płaskiego podłoża do najniższego elementu to 215 mm. Maksymalny kąt pochylenia wzniesienia to 35 stopni, maksymalny przechył boczny to 45 stopni, maksymalny kąt natarcia to 36 stopni, zejścia 25 stopni, a rampowy to 23 stopnie. Samochód może holować przyczepę z hamulcem o masie 2,5 tony.
Mitsubishi
8 Po złożeniu tylnych siedzeń powstaje płaska powierzchnia ładunkowa. Tylne fotele dają się przesuwać w zakresie 15 cm. Oparcia tylnej kanapy, dzielone w stosunku 60:40, można złożyć w kierunku przednich foteli bez potrzeby wyjmowania zagłówków. Pojemność bagażnika to 714 l przy 5 osobach i 1813 l przy złożonym drugim rzędzie siedzeń.
Mitsubishi
9 Mitsubishi pajero sport w nowej odsłonie jest dostępne w Polsce w dwóch wersjach: 2.5 DID intense z manualną, pięciobiegową skrzynią - kosztuje od 119 990 zł. Bogatsza odmiana pajero sport intense plus z automatyczną przekładnią kosztuje od 141 990 zł.
Mitsubishi
10 Dopłata za lakier metalizowany lub perłowy wynosi 3250 zł. Skórzana tapicerka siedzeń wymaga dopłaty 5 tys. zł. Samochód jest w Polsce objęty 4-letnią gwarancją obowiązującą do przebiegu 300 tys. km. Modele sprzedawane w Polsce pochodzą z fabryki w Tajlandii, a nie z zakładów na terenie Rosji, gdzie pajero sport jest również produkowane na potrzeby tamtejszego rynku.
Mitsubishi
11 Tym samym po sprawdzeniu potencjału nad Wisłą Mitsubishi na dobre wraca do Polski z pajero sport. Pierwsza generacja (na zdjęciu) słynęła z niezawodności, jak na tamte czasy całkiem sprawnego napędu na cztery koła i ładnego wyglądu. Auto nie było szybkie ale solidne i efektowne...
dziennik.pl
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję