Niemcy szokują nową limuzyną! Tak wygląda audi A3 clubsport quattro concept. Pierwsze ZDJĘCIA
1 Podczas tegorocznego zlotu nad jeziorem Wörthersee, który odbędzie się od 28 do 31 maja w Reifnitz (Karyntia, Austria), Audi zaprezentuje model A3 clubsport quattro concept...
Audi
2 To prototyp zbudowany na modelu S3 Limousine. Pod maska kryje się pięciocylindrowy silnik 2.5 TFSI o mocy 525 KM - moc jednostkowa to 211,7 KM z litra pojemności skokowej jednostki. Możliwości?
Audi
3 Możliwości są przerażające… Przy ciężarze auta 1527 kg, stosunek mocy do masy wynosi 2,9 kg/KM (każdy koń mechaniczny ukryty pod maską musi poruszyć zaledwie 2,9 kg). Maksymalny moment obrotowy 600 Nm jest dostępny w przedziale od 2300 do 6000 obr./min...
Audi
4 Audi A3 clubsport quattro concept od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 310 km/h.
Audi
5 Żeby osiągnąć taki efekt inżynierowie Audi zastosowali m.in. dużą turbosprężarkę z ciśnieniem ładowania o wartości do 1,5 bara i odpowiednio dopasowaną chłodnicę powietrza doładowującego - intercooler.
Audi
6 Audi A3 clubsport quattro concept wyposażono w siedmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów S tronic. Siódmy bieg ma długie przełożenie, które ma zmniejszać zużycie paliwa. Funkcja Launch Control umożliwia start z maksymalną mocą, przy w pełni kontrolowanej trakcji.
Audi
7 W porównaniu z modelem seryjnym Audi S3 Limousine, karoserię obniżono tu o 10 mm. Zarówno sprężyny, jak i amortyzatory są twarde. Parametry amortyzatorów można regulować. Koła A3 clubsport quattro concept mają wymiary 9,5 na 21 cali (opony 275/25 R21). Przednie tarcze o średnicy 370 mm są wentylowane od wewnątrz. Wszystkie cztery tarcze wykonano z ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym.
Audi
8 Kiedy audi A3 clubsport quattro concept hamuje z dużej prędkości, uaktywnia się air brake. Uruchamiany elektrohydraulicznie tylny segment pokrywy bagażnika podnosi się z pozycji spojlera w pozycję prawie pionową. Przy prędkości 250 km/h, hamulec powietrzny skraca drogę hamowania o ok. 12 metrów. Również dlatego, że ESC, dzięki zwiększonemu dociskowi, może przekazać tylnej osi więcej mocy hamowania.
Audi
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję