Nowe japońskie auto w Polsce! Większe i bardziej oszczędne. Nowy nissan x-trail. ZDJĘCIA i WIDEO
1 Nowy rywal toyoty RAV4 czy mitsubishi outlandera został zbudowany na zupełnie nowej platformie CMF (Common Module Family), która jest wspólnym dziełem inżynierów Nissana i Renault. Efekt? Nowy x-trail stał się bardziej postawny i ciut niżej czai się przy drodze…
Nissan
2 Nowy x-trail jest o 17 mm dłuższy (4643 mm) od poprzednika. Rozstaw osi został zwiększony o 76 mm do 2706 mm, co przełożyło się na bardziej przestronne wnętrze - jest dużo więcej swobody niż w poprzedniku. Samochód stał się także o 30 mm szerszy (1820 mm) i o 5 mm niższy (1695 mm). Nie zmienił się natomiast prześwit - wynosi 210 mm. Nowy SUV Nissana mimo, że większy to stał się lżejszy od poprzednika…
Nissan
3 Masa auta zmniejszyła się o 90 kg. Jakim cudem? Na przykład drzwi bagażnika zostały wykonane z tworzywa sztucznego, a nie stali, zaś przednie i tylne zderzaki są znacznie cieńsze niż w poprzedniku.
Nissan
4 Co ciekawe zamiast zwykłych siedzeń Nissan oferuje także nowe fotele Comfort - podobno inspirowane doświadczeniami ze stanu nieważkości. Inżynierowie japońskiej marki twierdzą, że zapewniają one lepsze podparcie kręgosłupa oraz optymalne krążenie krwi, co zmniejsza zmęczenie wywołane pokonywaniem dalekich tras.
Nissan
5 Na pokładzie jeszcze więcej miejsca. Zaprojektowana od postaw kabina jest dostępna również w wersji siedmiomiejscowej. Pasażerowie tylnych rzędów, podobnie jak widzowie w teatrze, siedzą tak by nie zasłaniać sobie widoku - co oznacza, że fotele w drugim i trzecim rzędzie są zamocowane nieco wyżej od tych, które znajdują się przed nimi. Przedstawiciele japońskiej marki uważają, że podróżujący w drugim rzędzie siedzeń mają najwięcej miejsca na nogi w tym segmencie samochodów.
Nissan
6 Drugi rząd foteli w nowym nissanie x-trail można przesuwać a oparcie pochylać - to pozwala np. regulować pojemność bagażnika (pojemność 550 l plus 135 l pod ruchomą podłogą). Opcjonalny trzeci rząd siedzeń jest podwójnie składany - dzięki temu powstaje całkowicie płaska powierzchnia w kufrze. Kiedy już elektrycznie podnoszona klapa pójdzie w górę wtedy można zacząć pakowanie. Bagażnik x-traila dzięki sprytnie rozwiązanej podłodze z dodatkowymi schowkami można aranżować na 9 sposobów.
Nissan
7 Przestrzeń bagażową można podzielić na górną i dolną strefę. Nośność półki w najwyższym położeniu ograniczono do 10 kilogramów. W środkowym położeniu jest to już 75 kilogramów. Taki podział bagażnika umożliwia na przykład jednoczesne przewożenie wózka dziecięcego czy dużych pakunków przy zachowaniu miejsca na mniejsze i lżejsze przedmioty.
Nissan
8 Pomiędzy dwiema głównymi tarczami zegarów znajduje się pięciocalowy ekran. Kierowca może z niego odczytać wskazania systemu rozpoznania znaków drogowych wyświetlającego komunikaty o ograniczeniach prędkości, także takich, które obowiązują tylko w czasie deszczu. Dane komputera pokładowego mogą zostać zastąpione również grafiką ostrzeżeń układu awaryjnego hamowania i line assist (foto) oraz aktualnego trybu pracy układu napędowego.
Nissan
9 System nawigacji ma Polskie menu, również komunikaty głosowe są podawane w języku polskim. Deskę rozdzielczą wykonano z materiałów dobrej jakości. Co ciekawe, na podstawie analizy przeprowadzonych przez Nissana badań zdecydowano się na przykład na ośmiokrotnie grubsze wyściełanie podłokietników na drzwiach i boków konsoli centralnej niż w podobnych modelach konkurencji - przynajmniej tak twierdzą ludzie z Nissana. Fajnym dodatkiem jest pojemny schowek między przednimi fotelami, w którym zmieści się nawet iPad lub 10-calowy tablet. Sterowany elektrycznie panoramiczny dach jest ponoć największy w tej klasie pojazdów.
Nissan
10 Sercem nowego x-traila jest turbodiesel 1.6 dCi, który wytwarza 130 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego. To tyle samo ile dostarczał starszy dwulitrowy silnik. Wersja z napędem na cztery koła do 100 km/h rozpędza się w 11 sekund, a x-trail przednionapędowa jest o pół sekundy szybsza. Prędkość maksymalna - 186 km/h. Ktoś powie słabo? Przecież SUV-ów czy crossoverów nie kupuje się do ścigania, tylko do wygodnej podróży np. z rodziną. Ważniejsza jest przydatna na co dzień elastyczność - pod tym względem jednostce 1.6 nie można nic zarzucić. Maksymalny moment obrotowy kierowca dostaje do dyspozycji już od 1750 obr./min. Niutonometry na koła przenosi sześciobiegowa skrzynia manualna lub bezstopniowa CVT (elektronicznie wygenerowano w niej siedem przełożeń). Ta ostatnia jest dostępna jedynie w odmianie z napędem na przednią oś.
Nissan
11 W wersji 4WD inżynierowie zastosowali sterowany elektronicznie napęd na cztery koła ALL MODE 4x4-i. Układem można sterować pokrętłem umieszczonym na konsoli środkowej. Do wyboru są trzy tryby przekazywania napędu: na przednią oś, automatyczny lub lock czyli stały na cztery koła (w tym ustawieniu napęd jest dzielony między przód i tył w proporcjach 50:50). Co i za ile dostaną kierowcy w Polsce? Gama nowego nissana x-trail składa się z trzech poziomów wyposażenia: visia, acenta oraz tekna.
Nissan
12 Podstawowa wersja visia to samochód wyposażony w klimatyzację, 17-calowe alufelgi, sześć poduszek powietrznych, światła do jazdy dziennej w technologii LED, pięciocalowy kolorowy wyświetlacz między zegarami, moduł Bluetooth, system wspomagania ruszania pod górę oraz tempomat i ogranicznik prędkości. W standardzie oferowany jest także system aktywnej kontroli zawieszenia, przesuwane i składane tylne siedzenia oraz system aranżacji przestrzeni bagażowej.
Nissan
13 Wersja acenta w porównaniu do odmiany visia jest bogatsza o dwustrefową automatyczną klimatyzację, przednie światła przeciwmgłowe, wycieraczki przedniej szyby z czujnikiem deszczu, czujnik zmierzchu, obszyte skórą kierownicę i dźwignię zmiany biegów, podgrzewane przednie fotele, automatycznie przyciemniające się lusterko wsteczne, czujniki parkowania z tyłu oraz "aktywny" hamulec silnikowy (dostępny ze skrzynią Xtronic).
Nissan
14 Najbogatsza wersja tekna oferuje dodatkowo reflektory diodowe (Full LED), skórzaną tapicerkę, elektryczną regulację fotela kierowcy oraz 19-calowe alufelgi. Ponadto x-trail tekna jest wyposażony w elektrycznie otwieraną tylną klapę, bezkluczykowy dostęp do auta i przycisk do uruchamiania silnika na desce rozdzielczej. Topowa odmiana jest seryjnie uzbrojona w pakiet bezpieczeństwa na który składa się elektryczny hamulec awaryjny, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, adaptacyjne światła drogowe oraz system rozpoznawania znaków drogowych (taki zestaw producent oferuje za dopłatą także w wersjach visia i acenta).
Nissan
15 Pakiet Safety Shield, dostępny w standardzie najbogatszej wersji tekna, zawiera w sobie asystenta parkowania, układ ostrzegający o pojeździe w martwym polu, ostrzeżenie o poruszających się obiektach oraz ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy.
Nissan
16 Najbogatsza odmiana tekna jest też wyposażona seryjnie w system kamer 360 stopni. Komputer przetwarza uzyskany z nich obraz w widok pojazdu z lotu ptaka - takie rozwiązanie przydaje się w czasie parkowania. Cena?
Nissan
17 Dilerzy Nissana już przyjmują zamówienia na nowego x-traila. Pierwsze sztuki pojawią się w salonach w sierpniu. Cena najtańszej wersji visia z silnikiem 1.6 dCi/130 KM, napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów startuje od 114 900 zł.
Nissan
18 Nissan x-trail pierwszej generacji pojawił się w sprzedaży w 2001 roku. Po sześciu latach nastąpiła zmiana warty i na drogi wyjechała druga odsłona tego auta. Łącznie japoński producent sprzedał 1,7 mln sztuk rywala toyoty RAV4, mitsubishi outlandera i innych. Nad Wisłą x-trail skusił 6,7 tys. osób. Teraz Nissan wierzy, że nowa, trzecia generacja tego auta przypadnie do gustu kierowców, dlatego będzie produkowana w 9 fabrykach i trafi na sprzedaż w 190 krajach na całym świecie. Szanse? Nowy x-trail daje amatorem aut tego rodzaju niemal wszystko - przyjemną dla oka stylistykę, komfort, bogate wyposażenie już w podstawowej wersji, przemyślane i przestronne wnętrze plus oszczędny i dziarski układ napędowy.
Nissan
19 Dilerzy Nissana już przyjmują zamówienia na nowego x-traila. Pierwsze sztuki pojawią się w salonach w sierpniu. Cena najtańszej wersji visia z silnikiem 1.6 dCi/130 KM, napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów startuje od 114 900 zł.
Nissan
20 Dilerzy Nissana już przyjmują zamówienia na nowego x-traila. Pierwsze sztuki pojawią się w salonach w sierpniu. Cena najtańszej wersji visia z silnikiem 1.6 dCi/130 KM, napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów startuje od 114 900 zł.
Nissan
21 Dilerzy Nissana już przyjmują zamówienia na nowego x-traila. Pierwsze sztuki pojawią się w salonach w sierpniu. Cena najtańszej wersji visia z silnikiem 1.6 dCi/130 KM, napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów startuje od 114 900 zł.
Nissan
22 Dilerzy Nissana już przyjmują zamówienia na nowego x-traila. Pierwsze sztuki pojawią się w salonach w sierpniu. Cena najtańszej wersji visia z silnikiem 1.6 dCi/130 KM, napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów startuje od 114 900 zł.
Nissan
23 Dilerzy Nissana już przyjmują zamówienia na nowego x-traila. Pierwsze sztuki pojawią się w salonach w sierpniu. Cena najtańszej wersji visia z silnikiem 1.6 dCi/130 KM, napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów startuje od 114 900 zł.
Nissan
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję