Nie złamie się na polskich drogach! W Poznaniu debiutuje nowy jeep cherokee. ZDJĘCIA
1 Podstawową i najtańszą jednostką napędową nowego cherokee w Polsce będzie nowy 2-litrowy turbodiesel (140 KM lub 170 KM - obie odmiany oferują 350 Nm) seryjnie łączony z sześciobiegową skrzynią manulaną. Zamiast ręcznej przekładni można zdecydować się na dziewięciobiegowy automat.
Jeep
2 Nowy jeep będzie także dostępny silnikiem benzynowym V6 Pentastar o pojemności 3,2 litra o mocy 272 KM (315 Nm momentu obrotowego) z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Takie serce pozwala nowemu cherokee holować przyczepę o masie 2200 kg - zdaniem konstruktorów żaden model w tej kasie tak nie potrafi.
Jeep
3 Nowy cherokee będzie oferowany w Polsce w trzech wersjach - różniących się wyglądem i zdolnościami terenowymi: longitude, limited oraz trailhawk. Zwłaszcza w tej ostatniej odmianie ma być mistrzem jazdy w terenie...
Jeep
4 W wersji trailhawk poszczycić się może kątem najazdu o wartości 29,8 stopnia, kątem zejścia 32,1 stopnia i kątem rampowym 23,3 stopnia. Jego prześwit poprzeczny wynosi 221 mm. Wszystkie modele trailhawk ze standardowym pakietem wyposażenia Off-Road klasyfikowane są jako Trail Rated. Plakietka Jeep Trail Rated na błotniku cherokee trailhawk oznacza, iż pojazd ten zdolny jest do jazdy w różnorodnych warunkach off-roadowych i zaliczył próby w pięciu kategoriach: właściwości trakcyjne, prześwit w stosunku do podłoża, zdolność manewrowa, artykulacja zawieszenia oraz głębokość brodzenia.
Jeep
5 Bagażnik oferuje od 335 litrów do 1190 litrów po złożeniu tylnej kanapy. Pod podłogą jest jeszcze wnęka o pojemności 77 litrów.
Jeep
6 Seryjnie o bezpieczeństwo ma dbać 7 poduszek powietrznych (czołowe wielostopniowe, boczne fotelowe, boczne kurtynowe i poduszka kolanowa kierowcy) oraz system elektronicznej stabilizacji jazdy ESC (w jego skład wchodzą podsystemy zapobiegania dachowaniu ERM i przeciw blokowania kół ABS z kalibracją terenową). Na liście nowych bajerów są m.in. Forward Collision Warning-Plus (system ostrzegający przed najechaniem na przeszkodę), Adaptive Cruise Control-Plus (adaptacyjny tempomat), Lane Departure Warning-Plus (system monitorujący i alarmujący opuszczenie pasa ruchu), Blind Spot Monitoring (system monitorujący „martwe pole” wokół pojazdu), Rear Cross Path Detection (system pilnujący otoczenia tylnej części pojazdu) oraz asystent parkowania równoległego/prostopadłego ParkSense Parallel/Perpendicular Park Assist. Ceny?
Jeep
7 Najtańszy jeep cherokee kosztuje w Polsce od 139 900 zł - to model w wersji longitude z silnikiem wysokoprężnym 2.0/140 KM i napędem na przednie koła. W tej wersji producent obiecuje średnie spalanie na poziomie 5,3 l na 100 km. Rywale? BMW X3 z turbodieslem 2.0/143 KM kosztuje od 152 600 zł, Volvo XC60 - od 134 300 zł (turbodiesel 2.0/136 KM).
Jeep
8 Najtańsza odmiana cherokee z napędem na cztery koła kosztuje 153 900 zł. Sercem auta jest dwulitrowy turbodiesel o mocy 140 KM. W opinii ludzi z Jeepa taki model ma średnio na 100 km spalać 5,6 l oleju napędowego.
Jeep
9 Najmocniejszy wysokoprężny silnik 2.0/170 KM z dziewięciostopniowym automatem kosztuje od 169 900 zł.
Jeep
10 Najtańszy model z benzynowym silnikiem V6 to najbardziej terenowa wersja trailhawk. Auto kosztuje od 193 900 zł. W opinii producenta taki samochód ma średnio zużywać 10 litrów bezołowiowej na 100 km.
Jeep
11
Jeep
12
Jeep
13
Jeep
14
Jeep
15
Jeep
16
Jeep
17
Jeep
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję