Nowe dzieło Volkswagena! Zobacz, jak wygląda nowy golf R. ZDJĘCIA
1 Mechanicznym sercem golfa R jest 300-konny doładowany benzynowy silnik 2.0 TSI, który jest mocniejszy o 30 KM w porównaniu z jednostką montowaną w poprzedniej generacji tego auta. W opinii konstruktorów mimo większej liczby koni mechanicznych nowy napęd potrzebuje na przejechanie 100 km o 18 proc. mniej paliwa…
Volkswagen
2 Nowego golfa R, podobnie jak jego trzy poprzednie generacje, w ryzach na zakrętach trzyma napęd na cztery koła. W przypadku pachnącej świeżym lakierem 300-konnej odmiany jest to najnowsza wersja systemu 4MOTION ze sprzęgłem Haldex piątej generacji.
Volkswagen
3 Sztywniejsze i obniżone o 20 mm zawieszenie, czujny jak ważka układ kierowniczy oraz "ESC Sport" z możliwością całkowitej dezaktywacji, na przykład na torze wyścigowym to tylko niektóre z bajerów odróżniających golfa R od "zwykłego" golfa. Wśród opcjonalnych elementów wyposażenia można znaleźć m.in. podrasowaną adaptacyjną regulację zawieszenia DCC z funkcją wyboru profilu jazdy i nowym trybem "Race". Osiągi?
Volkswagen
4 Nowy volkswagen golf R z manualną skrzynią biegów na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje 5,1 sekundy (poprzednik - 5,7 s). Szybszy jest model z automatyczną, dwusprzęgłową przekładnią DSG - sprint do "setki" trwa 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. W opinii konstruktorów mimo mocy zwiększonej o 30 KM, udało się obniżyć zużycie paliwa z 8,5 litra u poprzednika, do 7,1 l/100 km. Zdaniem inżynierów Volkswagena jeżeli w golfie R zamontowana jest opcjonalna, 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG, średnie spalanie wynosi 6,9 l/100 km. W porównaniu z poprzednikiem z DSG (8,4 l/100 km) oszczędność wynosi 1,5 l/100 km lub 18 procent. Golf R wyposażony jest w system Start-Stop i tryb rekuperacji. W opinii ludzi z VW to najmocniejszy i najoszczędniejszy golf R w historii.
Volkswagen
5 Nowy golf R to ostra aparycja plus 18-calowe felgi z plasterkiem gumy jako opony. Samochód jest seryjne wyposażony w reflektory biksenonowe z nowymi, diodowymi światłami dziennymi (w formie podwójnego "U"), ciemnoczerwone światła tylne i dwustrumieniowy układ wydechowy z czterema chromowanymi końcówkami. We wnętrzu czekają sportowe siedzenia pokryte tapicerką z tkaniny i alcantary, trójramienna, sportowa kierownica obszytą skórą, oświetlenie ambient, automatyczna klimatyzacja i radio z odtwarzaczem CD i ekranem dotykowym. Samochód zadebiutuje w czasie salonu samochodowego we Frankfurcie. W sprzedaży pojawi się w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Kiedy? Ostatni kwartał 2013 roku.
Volkswagen
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję