Nowa limuzyna z Japonii już w Polsce! Sama naprawi zadrapania! ZDJĘCIA infiniti Q50
1 Infiniti Q50 zastępuje model G37 - nowy sedan należy do segmentu premium D, czyli gra w lidze BMW serii 3, Audi A4 i Mercedesa klasy C. Gamę Q50 otwiera wersja z nowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 litra w cenie 144 000 złotych. Jak przyznają ludzie z Infiniti to pierwsza w historii tej marki czterocylindrowa jednostka wysokoprężna, która zaoferuje kierowcy 170 KM i 400 Nm momentu obrotowego. To właśnie ten turbodiesel pochodzi z magazynów Mercedesa.
Infiniti
2 Silnik będzie można połączyć z sześciobiegową przekładnią manualną lub siedmiobiegowym automatem. Przedstawiciele japońskiej marki spodziewają się, że jednostka niemieckiego producenta będzie lokomotywą sprzedaży Q50 w Europie. Tym samym Infiniti chce pokonać Mercedesa jego własnym orężem w walce o serca i kieszenie kierowców...
Newspress
3 Na liście standardowego wyposażenia najtańszego infiniti Q50 znajdziemy diody LED zastosowane w światłach tylnych, przednich światłach przeciwmgielnych oraz kierunkowskazach zintegrowanych z podgrzewanymi lusterkami zewnętrznymi. Przedstawiciele japońskiej marki zapewniają, że łatwe usuwanie drobnych zadrapań będzie możliwe dzięki zastosowaniu samonaprawiającej się zewnętrznej powłoki lakierniczej. W desce rozdzielczej wbudowano całkiem nowy system Infiniti InTouch z podwójnymi ekranami dotykowi LCD i wejściem VGA. Sześciogłośnikowy system audio obejmuje odtwarzacz płyt CD, bezprzewodowy transfer muzyki - Bluetooth audio streaming, połączenie USB/iPod i system sterowania głosem. Z dodatków można wybrać 14-głośnikowy system audio marki Bose. O komfort dba adaptacyjna klimatyzacja dwustrefowa.
Newspress
4 Standardowymi elementami wyposażenia Q50 są m.in.: tempomat, ogranicznik prędkości, system start-stop oraz układ ułatwiający ruszanie pod górę. Bezpieczeństwa pilnuje aktywna kontrola toru jazdy, system kontroli trakcji, system monitorujący i ostrzegający o zmianie ciśnienia w oponach oraz wspomaganie hamowania.
Newspress
5 Bogatsza wersja - Premium - kosztuje o 11 400 zł więcej niż podstawowa, czyli 155 400 zł. Auto w tej wersji wyposażone jest w 17-calowe felgi aluminiowe i opony typu run-flat. We wnętrzu czekają skórzane fotele, które dostępne są w trzech kolorach: czarny (Graphite), szary (Stone) lub beżowy (Wheat). Oba przednie fotele są ponadto wyposażone w podgrzewane oparcia i siedziska. W wersji Premium mamy też do wyboru różne wykończenia wnętrz: dla zwolenników surowości - aluminium Kacchu, dla miłośników eleganckiego ciepła - drewno klonowe. Wyposażeniem tej wersji jest również lusterko wsteczne z funkcją automatycznego przyciemniania.
Infiniti
6 Ceny wersji Sport zaczynają się od 174 000 zł (o 18 600 zł więcej niż wersji Premium). Q50 w wersji sportowej ma bardziej agresywny wygląd - wystarczy spojrzeć na "ostry" przedni zderzak. Kolejnymi elementami odróżniającymi wersję sportową od Premium są charakterystyczne reflektory w technologii LED oraz większe, 19-calowe, trzyramienne felgi aluminiowe z oponami typu run-flat.
Infiniti
7 Wnętrze wykończono aluminium Kacchu, do którego można dobrać skórzaną tapicerkę w kolorze Graphite lub Stone. Elektrycznie regulowane przednie fotele są inaczej wyprofilowane - zapewniają jeszcze mocniejsze trzymanie. Mają też funkcję pamięci ustawień. O wygodę kierowcy zadbano dodatkowo, wyposażając jego fotel w elektrycznie regulowane podparcie odcinka lędźwiowego. Zajęcie idealnej pozycji za kierownicą ułatwia elektryczna regulacja wysokości i oddalenia kolumny kierownicy.
Newspress
8 Wyróżnikiem wersji sportowej jest system adaptacyjnego kierowania pojazdem (Direct Adaptive Stering - DAS), zastosowany po raz pierwszy na świecie w samochodzie produkowanym seryjnie. Inżynierowie Infiniti twierdzą, że technologię znaną dotychczas z najnowocześniejszych samolotów odrzutowych przenieśli teraz do swoich samochodów. Jak to działa?
Newspress
9 W opinii twórców system DAS umożliwia szybszą reakcję kół na ruch kierownicy, ponieważ przekazuje dyspozycje kierowcy na koła szybciej niż w przypadku układu mechanicznego. Oferuje jednocześnie cztery różne tryby jazdy. Z układem elektrycznego wspomagania współpracuje również asystent toru jazdy, który pomaga kierowcy utrzymać prosty tor jazdy - np. kiedy wieje silny wiatr układ wykonuje delikatne ruchy kierownicą, utrzymując samochód na środku jezdni (pasa ruchu)...
Infiniti
10 Sportowa hybryda Q50S Hybrid (od 215 000 zł), wyposażona w silnik V6 o pojemności 3,5 litra jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 5,3 sekundy. Standardem są tu: sportowe zawieszenie, układ odzyskiwania energii podczas hamowania i sportowe hamulce. Aby ostrzegać przechodniów przed pojazdem poruszającym się w trybie elektrycznym z niską prędkością, samochód wyposażono w system emitujący hałas, naśladujący odgłos silnika.
Infiniti
11 Model Q50 jest dostępny z napędem na tylne koła lub z systemem napędu na cztery koła.
Newspress
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję