Takiego silnika jeszcze nikt nie wymyślił! Niemcy zbudowali nową broń - mercedes CLA 45 AMG
9099 Co ciekawe - podobnie jak wszystkie silniki 8- i 12-cylindrowe, tak i 2-litrowa jednostka AMG jest montowana ręcznie zgodnie z tradycyjną zasadą AMG: "jeden człowiek, jeden silnik". Specjalna linia montażowa na potrzeby nowej konstrukcji powstała w zakładach produkcji silników Mercedesa w Kölledzie, gdzie produkowane są już wszystkie 4-cylindrowe jednostki BlueDIRECT, napędzające nowe klasy A i B. Każdy egzemplarz silnika AMG zdobi emblemat z sygnaturą inżyniera odpowiedzialnego za jego montaż...

Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
9100 Samochód ma napęd na cztery koła AMG 4MATIC, który z silnikiem łączy 7-stopniowa dwusprzęgłowa przekładnia. Skrzynia oferuje trzy programy pracy oraz funkcję podwójnego wysprzęglenia i RACE START... Osiągi?

Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
9101 Osiągi? Nokautujące - do 100 km/h przyspiesza w 4,6 s. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h...

Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
9102 Zastosowany w CLA 45 AMG układ 4MATIC to rozwiązanie opracowane dla przednionapędowych mercedesów - pracuje w nim sprzęgło wielopłytkowe - w efekcie, kiedy kierowca jedzie spokojnie nowy merc jest autem przednionapędowym...

Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
9103 Kiedy tylko zacznie robić się gorąco i któreś z przednich kół zacznie się ślizgać wówczas moment obrotowy jest kierowany na tył (na tylną oś może trafić maksymalnie 50 proc. momentu obrotowego)...

Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
9104 Układ wydechowy zespawano z rur o dużym przekroju, zastosowano w nim też automatycznie sterowaną klapę wydechu. Położenie klapy jest dostosowane do obciążenia i obrotów silnika. Przy przyspieszaniu dwie rury mają wydawać z siebie głęboki dźwięk. Ale nie wszytko...

Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
9105 Dla fanów mocniejszego brzmienia jest przygotowany opcjonalny układ wydechowy AMG Performance z klapą wydechu - dzięki temu ryk ma być jeszcze bardziej porażający. Konstruktorzy obiecują, że przy podwójnym wysprzęgleniu podczas redukcji oraz przerwom w dostawie zapłonu i wtrysku przy zmianie biegu na wyższy pod pełnym obciążeniem będzie towarzyszyć uderzający odgłos, obcy innym jednostkom 4-cylindrowym...

Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
9106 CLA 45 AMG kryje pod spodem twardsze zawieszenie, zmodyfikowany układ kierownicy i ostrzejsze hamulce. ESP ma trzy stopnie pracy - kiedy jest włączony pilnuje bezpieczeństwa ale nie wyobraźni kierowcy, jest też tryb sportowy i możliwość całkowitego wyłączenia tego układu

Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
9107 Fotele obite mieszanką skóry i tkaniny zdobią czerwone przeszycia - również czerwone są pasy bezpieczeństwa. Za sportową kierownicą połyskują łopatki do zmiany biegów.

Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
9108 Auto wygląda znacznie bardziej agresywnie niż zwykłe wcielenie CLA - trzeba uważać by nie zaciąć się spoilerami. Zza 18-calowych felg łypią lakierowane na czerwono zaciski hamulcowe...

Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
9109 Sprzedaż CLA 45 AMG ruszy w lipcu 2013 roku. Pierwsze auta dotrą do dilerów Mercedesa we wrześniu.

Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Komentarze (18)
Pokaż:
NajnowszePopularneNajstarszePanowie z niemiec zapomnieli najwyrazniej o takim kraju jak Japonia, 180KM+ z lita robilo wrazenie ale 6 lat temu w lancerze evo9 GT360 (dostepnej od reku w odroznieniu od fq-400).
Po za tym taka moc to generowaly samochody i dobre 10 lat temu i to z silnika wolnossacego tj. rx-8
Sensacja to by byla gdyby moc 2litrowego benzyniaka przekroczyla 400koni w serii, moznaby wtedy takim samochodem wojowac (w zestawieniu z odpowiednim nadwoziem o niskiej masie, bo tylko wtedy mialoby to sens)
Kto to kupi (?) - nie majac pieniedzy ?
MERCEDESA dyskwalifikuje ... brak menu w języku Polskim !
W Senatorze mam sześć garów w rzędzie, trzy litry i 204 KM.
Ja wole duzy wolno obrotowy motor z co najmniej 8 mioma cylindrami. tak zeby sie nie przemeczal bo wtedy mozna przejechac milon kilometrow. Ja mam tylko 65km z jednego litra jak jade 100km/h to motor ma 1800 obrotow na min.