Nowa rakieta leci z Niemiec! Audi S3 Sportback atakuje praktycznością i silnikiem
1 Z innej bajki jest silnik. Nowe czterocylindrowe serce stworzono od podstaw. Z poprzednikiem łączy go jedynie pojemność: 1984 cm3. Osiągi? 300 KM jest dostępna przy 5500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy, w przedziale od 1800 do 5500 obr/min, osiąga 380 Nm. Napęd na cztery koła quattro pilnuje trakcji i bezpieczeństwa. Osiągi?
Audi
2 Możliwości także są z innej bajki. Tak uzbrojone Audi S3 Sportback przyspiesza do setki w 5 sekund w przypadku kiedy biegi zmienia dwusprzęgłowa przekładnia S tronic. Za kierownicą S3 Sportback ze skrzynią manualną 100 km/h pojawia się na liczniku po 5,5 sekundy. Nowe S3 Sportback przyspiesza do 250 km/h.
Audi
3 Dzięki funkcji Launch Control, moc silnika przenoszona jest na jezdnię z minimalnym poślizgiem opon
Audi
4 Zdaniem inżynierów z Audi jednostka 2.0 TFSI z przekładnią S tronic potrzebuje średnio 6,9 l paliwa na 100 km (ze skrzynią manualną - 7 l na 100 km). Porównując z poprzednią wersją, nowe Audi S3 Sportback zużywa o 1,5 l paliwa mniej
Audi
5 Niższe biegi obu skrzyń mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast bieg szósty ma długie przełożenie, co ma wpłynąć na zmniejszenia spalania
Audi
6 Kierowca może też przełączać biegi dwusprzęgłowej skrzyni za pomocą manetek przy kierownicy. Obok trybu obsługi manualnej, dostępne są dwa tryby automatyczne D i S
Audi
7 Na tylną kanapę wskakujemy przez dodatkową parę drzwi. Pachnąca skóra na siedzeniach. Wykonanie - mucha nie siada!
Audi
8 Nowe Audi S3 Sportback ma 4324 mm długości, 1785 mm szerokości i 1404 mm wysokości
Audi
9 W porównaniu z wcześniejszym modelem, oś przednią nowego Audi S3 przesunięto o 52 mm do przodu
Audi
10 Silnik 2.0 TFSI waży obecnie o 5 kg mniej niż jego dotychczasowa wersja i jest o 12 stopni bardziej pochylony ku tyłowi
Audi
11 Karoseria Audi S3 Sportback jest o 25 mm niżej osadzona. Rozkład mas jest niemal idealny - obciążenie między osiami - oś przednia do osi tylnej w stosunku 59 do 41 procent.
Audi
12 Napęd quattro to standardowe wyposażenie nowego Audi S3 Sportback
Audi
13 Nowe Audi S3 jeździ na kołach o wymiarach 7,5 na 18 cali. Opony mają rozmiar 225/40. Lakierowane na czarno zaciski mających średnicę 340 mm przednich hamulców tarczowych ozdobiono emblematem S. Na życzenie można je polakierować na czerwono
Audi
14 Srebrne relingi dachowe (wyposażenie seryjne) przydają się kiedy trzeba przewieźć na dachu narty lub rower
Audi
15 System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select to standard w nowym Audi S3 Sportback. Dzięki niemu można zmieniać ustawienia reakcji przepustnicy, przełożeń montowanej opcjonalnie automatycznej przekładni biegów S tronic oraz siłę wspomagania układu kierowniczego
Audi
16 Za pomocą jednego przycisku kierowca decyduje, czy układy te mają pracować w trybie comfort, auto, dynamic czy też efficiency
Audi
17 Dodatkowo w modelach wyposażonych w radio MMI, dostępny jest tryb individual. Ten sam układ odpowiada za sterowanie opcjonalnym systemem kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, który dopasowuje charakterystykę pracy amortyzatorów do konkretnej sytuacji drogowej
Audi
18 Ciężar własny Audi S3 Sportback wynosi 1445 kg, czyli o 70 kg mniej niż w przypadku poprzednika
Audi
19 W dużej mierze to zasługa lekkiej karoserii. W konstrukcji przedziału pasażerskiego wykorzystano wiele elementów z wytrzymałych stopów stali. Przednie błotniki i maskę wykonano z aluminium
Audi
20 Światła tylne zbudowano z diod. Lakierowany w kolorze samochodu, charakterystyczny dla modeli S spojler, wydłuża optycznie dach. Wśród 14 dostępnych kolorów, najbardziej ekskluzywne są lakiery z efektem kryształowym: czarny Panther i niebieski Estoril
Audi
21 Obok montowanych seryjnie reflektorów ksenonowych Xenon plus, producent oferuje reflektory diodowe
Audi
22 Montowane seryjnie siedzenia sportowe dostępne są w trzech wariantach obić. Na życzenie, Audi dostarcza siedzenia sportowe, ze zintegrowanymi zagłówkami i stebnowaniem w kształcie rombów
Audi
23 Dzięki funkcji Launch Control, moc silnika przenoszona jest na jezdnię z minimalnym poślizgiem opon
Audi
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję