Tak wygląda nowy volkswagen golf! Zobacz pierwsze zdjęcia z premiery
1 Szerokość golfa wzrosła o 13 mm do 1799 mm, równocześnie zwiększył się rozstaw kół - na przedniej osi o 8 mm, na tylnej o 6 mm
AP / Steffi Loos
2 Także wnętrze urosło - stało się dłuższe o 14 mm (1750 mm). Pasażerowie siedzący z tyłu mają o 15 mm większą przestrzeń na nogi
AP / Steffi Loos
3 Szerokość na wysokości ramion zwiększyła się o 31 mm do 1420 mm. Szerokość na wysokości łokci wzrosła o 22 mm do 1469 mm. Z tyłu szerokość na wysokości ramion wzrosła o 30 mm, a na wysokości łokci o 20 mm
AP / Steffi Loos
4 Pojemność bagażnika wzrosła o 30 litrów do 380 litrów, podłoga w bagażniku może być obniżona o 100 mm...
AP / Steffi Loos
5 Krawędź bagażnika znajduje się na wysokości zaledwie 665 mm (-17mm) - zdaniem twórców to najlepsza wartość w segmencie komapktów. Zwiększyła się także szerokość bagażnika - o 47 mm i wynosi 1023 mm
Volkswagen
6 Maksymalna długość przestrzeni bagażowej po złożeniu oparcia przedniego prawego fotela wynosi 2412 mm
Volkswagen
7 Wygląd? Cóż styliści Volkswagena najwidoczniej doszli do wniosku, że nie zmienia się czegoś co sprzedaje się samo…
Volkswagen
8 "Klucz do sukcesu leży w tym przypadku w ciągłości. Na świecie jest mniej niż tuzin samochodów, których stylistyka przez dziesięciolecia była szlifowana i udoskonalana tak, jak w golfie, i przez to stała się ponadczasowa" - wybrnął Walter de Silva, szef designu Volkswagen AG
Volkswagen
9 Siódma generacja jest ostrzej narysowana i ma zmienione proporcje...
Volkswagen
10 Dzięki zastosowaniu nowej płyty podłogowej o nazwie MQB przednie koła zostały przesunięte o 43 mm do przodu - dlatego przedni zwis jest krótszy, a maska silnika optycznie wydłużyła się. Kabina samochodu przesunęła się wizualnie do tyłu - przynajmniej w opinii stylistów VW
Volkswagen
11 Nowy golf jest od poprzednika lżejszy nawet o 100 kg. Jakim cudem?
Volkswagen
12 Jeżeli podzieli się golfa na poszczególne grupy: układy elektryczne, wyposażenie dodatkowe, silniki, podwozie i elementy nadwozia, zaoszczędzone 100 kilogramów rozkłada się następująco: maks. 6 kg układy elektryczne; maks. 40 kg silniki; maks. 26 kg podwozie; maks. 37 kg elementy nadwozia
Volkswagen
13 Silniki? Jednostki benzynowe są wyłącznie silnikami TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (czterocylindrowe, cztery zawory na cylinder). Silniki benzynowe oferowane w momencie debiutu nowego Golfa mają moc 85 KM i 140 KM. Zdaniem producenta podstawowy silnik ma średnio spalać 4,9 l/100 km - 0,6 litra mniej, niż odpowiednia wersja poprzedniego golfa
Volkswagen
14 Po raz pierwszy golf będzie dostępny z funkcją odłączania cylindrów (aktywny system zarządzania pracą cylindrów ACT)
Volkswagen
15 Zasada działania zarządzania pracą cylindrów wygląda następująco: przy niskich i średnich obciążeniach dwa cylindry są odłączane, co ma obniżać spalanie w znormalizowanym cyklu europejskim o 0,4 l/100 km. Odłączanie cylindrów jest aktywne w zakresie prędkości obrotowych między 1400 a 4000 obr./min i przy momentach obrotowych poniżej 85 Nm
Volkswagen
16 Co ciekawe wyposażony w tę funkcją silnik TSI 140 KM już teraz spełnia wymagania przyszłej normy EU6. Średnie zużycie paliwa - 4,8 l/100 km. Dla porównania: słabszy o 18 KM porównywalny silnik z poprzednika (122 KM) zużywał 6,2 l/100 km
Volkswagen
17 Golf to silniki TDI. Czterocylindrowe jednostki z czterema zaworami na cylinder i bezpośrednim wtryskiem będą miały początkowo moc 105 KM i 150 KM
Volkswagen
18 Podstawowy model TDI o mocy 105 KM ma zużywać średnio 3,8 l/100 km. Takie wartości były w poprzednim golfie uzyskiwane tylko przez wersję BlueMotion, a nie przez podstawowy model. Silnik TDI o mocy 150 KM zdaniem inżynierów zużywa średnio 4,1 l/100 km. Golf w superekonomicznym wcieleniu BlueMotion ma średnio zużywać 3,2 litra oleju napędowego na 100 km
Volkswagen
19 Nowością na pokładzie golfa jest hamulec wielokolizyjny. Co to za wynalazek i skąd się wziął?
Volkswagen
20 Badania przyczyn i skutków wypadków wykazały, że około jedna czwarta wszystkich wypadków z udziałem poszkodowanych osób to wypadki wielokolizyjne, czyli takie, w których po pierwszej kolizji dochodzi do drugiego uderzenia
Volkswagen
21 Hamulec wielokolizyjny automatycznie przyhamowuje pojazd, który uległ zderzeniu, aby zmniejszyć występującą jeszcze energię kinetyczną. Hamulec wielokolizyjny jest wyzwalany po zarejestrowaniu pierwszej kolizji przez system analizujący informacje z czujników poduszek powietrznych. Kierowca może w każdej chwili dezaktywować hamulec wielokolizyjny, na przykład wciskając pedał przyspieszenia. System zostaje wyłączony także w przypadku, gdy kierowca sam zahamuje z większą siłą, niż hamulec wielokolizyjny. System przyhamowuje samochód do prędkości 10 km/h. Zdaniem twórców taka prędkość jest wystarczająca, by po hamowaniu dojechać do bezpiecznego miejsca postoju.
Volkswagen
22 Nowy Golf, w momencie wprowadzania na rynek oferowany w trzech liniach wyposażenia - trendline, comfortline i highline... Cena?
Volkswagen
23 W Polsce najtańszy nowy golf 1.2 TSI trendline o mocy 85 KM będzie kosztował 59 990 zł, czyli dokładnie 1000 zł mniej, niż bazowa wersja poprzedniego modelu o mocy 80 KM (golf 1.4 MPI)
Volkswagen
24 Dilerzy Volkswagena nad Wisłą rozpoczną przyjmowanie zamówień 17 września 2012 roku...
Volkswagen
25 Każdy golf siódmej generacji wyposażony jest między innymi w siedem poduszek powietrznych i Electronic Stability Control (ESC). Dodatkowe elementy wyposażenia seryjnego golfa trendline, których nie było w poprzedniej wersji, to między innymi system radiowy z 5-calowym ekranem dotykowym TFT, króciec wlewu paliwa z zabezpieczeniem przed zatankowaniem niewłaściwego paliwa (dla samochodów z silnikiem wysokoprężnym), podwójna podłoga bagażnika, ECO-HMI (informacje i wskazówki komputera pokładowego dotyczące zużycia paliwa), hamulec wielokolizyjny, elektroniczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, poprzeczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, wskaźnik ciśnienia w oponach, tryb rekuperacji i system Start-Stop. Klimatyzacja jest montowana seryjnie
Volkswagen
26 Środkowa wersja wyposażenia golfa to comfortline - oprócz elementów dostępnych u poprzednika, posiada także, szuflady pod przednimi fotelami, 16-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich, siedzenia ze specjalną tapicerką i podparciem odcinka lędźwiowego kręgosłupa, podłokietnik i otwór w oparciu tylnej kanapy pozwalający na przewożenie długich przedmiotów, chromowane pokrętła świateł i regulacji lusterek, kieszenie na oparciach przednich foteli i schowek w podsufitce, dodatkowe gniazdo 12V w bagażniku, podświetlane lusterka do makijażu, tempomat, rozbudowany komputer pokładowy Medium oraz kierownica i gałkę dźwigni zmiany biegów obszyte skórą
Volkswagen
27 Oprócz elementów z wersji highline golfa VI, najwyższa wersja nowego golfa posiada między innymi nowe oświetlenie ambient i chromowany pierścień logo VW na osłonie chłodnicy. W porównaniu z golfem comfortline wyposażenie nowej wersji highline zostało rozszerzone między innymi o: reflektory przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, ciemnoczerwone tylne światła, sportowe przednie fotele (środkowa część siedzeń pokryta alcantarą, boczna – tkaniną), chromowane aplikacje przy elementach obsługowych okien, dywaniki materiałowe, diodowe lampki do czytania z przodu i z tyłu, automatyczną klimatyzację, kierownicę wielofunkcyjną, czujnik deszczu oraz system wykrywania zmęczenia kierowcy
Volkswagen
Powiązane
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję