Eclipse Cross wjeżdża na rynek w szczególnym dla Mitsubishi czasie. Dokładnie 100 lat temu zadebiutował pierwszy samochód tej firmy - model A, który był jednocześnie pierwszym japońskim autem produkowanym seryjnie. Dziś debiutujący SUV skupia też w sobie 80 lat doświadczeń w dziedzinie konstruowania i produkcji samochodów napędzanych na 4 koła.

- Badania pokazały, że europejscy, w tym polscy klienci, bardzo wysoko oceniają zalety nowego Mitsubishi Eclipse Cross - szczególnie sportowy design, znakomitą jakość i intuicyjną obsługę. To kluczowe, gdyż podobnie, jak to się stało podczas debiutu Mitsubishi ASX, naszym celem jest zdobycie zupełnie nowych entuzjastów marki - aż 80 proc. nabywców modelu Eclipse Cross po raz pierwszy zdecyduje się na samochód ze znaczkiem Trzech Diamentów - mówi Yasuyuki Oyama, prezes polskiego oddziału Mitsubishi Motors.

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi

Uroda? Egzotyczna. Eclipse Cross to jedno z najlepiej wyglądających Mitsubishi ostatnich 30. lat. Nowy SUV dostał modną linię coupe. Jego urodę podbija sposób lakierowania nadwozia dający trójwymiarowy efekt głębi (kolor P26 - diamentowa czerwień). Podwójna szyba bagażnika nie tylko wygląda ciekawie - poprawia również widoczność przy cofaniu.

Mitsubishi Eclipse Cross dziennik.pl

Wystrój wnętrza może przypaść do gustu. Deska rozdzielcza to zupełnie nowy projekt. Na kierowców czeka futurystyczny kokpit wraz ze smukłym dotykowym ekranem systemu audio i wyświetlaczem przeziernym typu Head Up. Pokładowe systemy mają też współpracować ze smartfonami. Począwszy od Eclipse Cross następne modele będą wyposażane np. w panel dotykowy touchpad. Dzięki niemu na przykład głośność systemu audio można regulować za pomocą dwóch palców przesuwanych w górę lub w dół.

Nadwozie Eclipse Cross o długości ponad 4,4 m jest szerokie na 1,8 m i wysokie na 1,7 m. Duży rozstaw osi (2670 mm) zaowocował pokaźnym rozmiarem wnętrza - swobodnie może tam podróżować 4 dorosłych ludzi.
Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi

Tylne siedzenie podzielono w proporcji 60:40 - można regulować kąt pochylenia oparć i przesuwać siedzisko. Bagażnik w zależności od ustawienia kanapy oferuje od 341 do 448 litrów pojemności. Kufer mniejszego ASX ma 419 l i spokojnie mieści wakacyjne bagaże czteroosobowej rodziny, więc Eclipse Cross również nie powinien rozczarować.

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi

Silnik 1.5 Turbo na początek

Mitsubishi Eclipse Cross w Polsce początkowo jest oferowany z nowym benzyniakiem 1.5 turbo/163 KM (250 Nm). Auto z takim silnikiem, sześciobiegową skrzynią manualną i napędem na przód powinno do 100 km/h przyspieszać w 10,3 s. Także na elastyczność nie można powiedzieć złego słowa - zwiększenie prędkości z 60 km/h do 80 km/h ma trwać 4,5 s. Średnie spalanie producent obiecuje na poziomie 6,6 l/100 km.

Reklama

Nieco lepsze osiągi zapowiada wersja 1.5 4x4 z automatem CVT - przekładnia oferuje możliwość manualnego wyboru jednego z 8 wirtualnych przełożeń w trybie Sport Mode. Mitsubishi twierdzi, że w takim aucie sprint do setki zajmie 9,8 s, a zryw z 60 do 80 km/h ledwo 4 s.

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi
Reklama

Co i za ile?

Mitsubishi Eclipse Cross w Polsce jest dostępne w 8 konfiguracjach, 5 odmianach wyposażenia i 7 kolorach nadwozia. Aż 5 z 8 wersji oferuje automatyczną, 8-biegową przekładnię CVT.

- Oprócz tak wysoko ocenianej przez nabywców stylizacji, jakości i nowoczesnego wnętrza, wszystkie wersje Mitsubishi Eclipse Cross zaoferują klientom znacznie bogatsze wyposażenie w korzystniejszej cenie, niż konkurencyjne modele - podkreśla Adam Męciński, dyrektor sprzedaży polskiego przedstawicielstwa Mitsubishi Motors.

Mitsubishi Eclipse Cross już w najtańszej wersji Inform jest wyposażone w automatyczne światła drogowe, system ograniczający skutki kolizji czołowych, układ ostrzegający o nieplanowanej zmianie pasa ruchu, tempomat ze sterowaniem w kierownicy, automatyczną klimatyzację, światła do jazdy dziennej w technologii LED, 16-calowe alufelgi, 7 poduszek bezpieczeństwa, radioodtwarzacz CD/MP3, czujnik deszczu, przyciemniane szyby, relingi dachowe i podgrzewane boczne lusterka.

Mitsubishi Eclipse Cross dziennik.pl

Odmiana Invite Plus jest bogatsza o stację multimedialną Smartphone Display Audio, kontroler dotykowy - touchpad do sterowania systemem multimedialnym, zestaw głośnomówiący Bluetooth ze sterowaniem w kierownicy, podgrzewane przednie fotele, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, 18-calowe alufelgi, bezkluczykowy system uruchamiania i dostępu do auta, kamerę cofania oraz skórzane obszycie kierownicy i dźwigni zmiany biegów.

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi

W wersji Intense auto wyposażono dodatkowo w przezierny wyświetlacz typu HUD (Head-up Display), podgrzewane: tylne siedzenia, kierownicę i przednią szybę; przednie i tylne czujniki parkowania, elektrycznie składane lusterka oraz elektromechaniczny hamulec postojowy (tylko CVT).

Mitsubishi Eclipse Cross dziennik.pl

Specyfikacja Intense Plus oferuje system monitorowania martwego pola z asystentem pasa ruchu i monitorowaniem ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu, system kamer 360 stopni a także przednie reflektory (światła mijania) w technologii LED.

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi

Na liście wyposażenia najbogatszej wersji Instyle znajduje się szklany, panoramiczny, otwierany dach, tempomat adaptacyjny, system nagłośnienia Rockford Fosgate, skórzana tapicerka siedzeń z pomarańczowymi przeszyciami oraz fotel kierowcy regulowany elektrycznie w 4 płaszczyznach.

Taniej niż u konkurencji

Najtańsze Mitsubishi Eclipse Cross kosztuje od 93 990 zł.

Dla porównania za nowe Volvo XC40 trzeba zapłacić od 127 200 zł (trzycylindrowy 1.5/150 KM). Mazda CX5 - od 95 900 zł (2.0/165 KM), a Volkswagen Tiguan to wydatek 97 790 zł (1.4 TSI/125 KM).

Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi