Volkswagen T-Roc to najnowszy i najmniejszy SUV niemieckiej marki. To także czwarty przedstawiciel tego gatunku obok Tiguana, Touarega i modelu Atlas (rynek USA). Producent liczy, że nowicjusz przyniesie mu jeszcze więcej pieniędzy do skarbca, w dodatku z najróżniejszych zakątków świata.

Reklama

- Obecnie prawie 80 procent kompaktowych SUV-ów sprzedaje się na rynkach europejskim i chińskim. Tego typu auta są coraz częściej wybierane również przez klientów w Brazylii, Indiach, Rosji i w Stanach Zjednoczonych. Z naszych analiz wynika, że w ciągu najbliższych 10 lat roczna sprzedaż kompaktowych SUV-ów na świecie wzrośnie z 6,4 mln egzemplarzy do około 10,6 mln sztuk - powiedział Jürgen Stackmann, członek zarządu Volkswagena, odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i serwis.

Poważnym argumentem przemawiającym za nowością niemieckiej marki może być design. T-Roc to najlepszy przykład auta stworzonego w myśl nowej stylistyki Volkswagena. Przód auta zdominowała szeroka osłona chłodnicy połączona srebrną listwą z podwójnymi reflektorami. Wkomponowane niżej światła LED do jazdy dziennej mają kształt ramek.

Volkswagen

Projektantom można też pogratulować wyczucia proporcji - samochód wpada w oko. Spora w tym zasługa dużego rozstawu osi, który liczy 2603 mm i bardzo krótkich zwisów: przedni ma 831 mm, a tylny - jedynie 800 mm. Jeśli chodzi o wymiary to T-Roc ma 4234 mm długości (delikatnie krótszy od Golfa, ok. 35 mm dłuższy niż Audi Q2), 1819 mm szerokości i 1573 mm wysokości.

Volkswagen

Pokaźny rozstaw osi przełożył się na przestronną kabinę - producent twierdzi, że jest tam wystarczająco miejsca dla 5 pasażerów. Na przednich fotelach siedzi się wysoko jak na SUV-a przystało - przynajmniej 572 mm nad ziemią. Z tyłu kanapę zaprojektowano nieco wyżej dla lepszych widoków - siedzisko znajduje się 618 mm nad ziemią.

Volkswagen

Nowy SUV Volkswagena powinien sprawdzić się jako samochód na rodzinne wypady wakacyjne. Pojemność bagażnika liczona do górnej krawędzi oparcia kanapy wynosi 445 l, a po jego złożeniu wzrasta do 1290 litrów. Ponoć tak dużego kufra w tej klasie jeszcze nikt nie wymyślił.

Volkswagen

T-Roc, podobnie jak Tiguan, Golf czy Passat będzie dostępny z wirtualnymi zegarami oraz systemem multimedialnym z 8-calowym, pokrytym szkłem ekranem dotykowym.

Długa lista układów wspierających kierowcę (aż 13 pozycji) obejmuje m.in.: system monitorowania przestrzeni przed autem z funkcją rozpoznawania pieszych i automatycznym hamowaniem w mieście, układ utrzymujący auto w pasie ruchu, system automatycznego hamowania po kolizji, aktywny tempomat działający w zakresie prędkości od 0 do 210 km/h (dla modeli z przekładnią DSG) i od 30 do 210 km/h (dla modeli z przekładnią manualną), system rozpoznawania znaków drogowych i asystenta jazdy w korku.

Volkswagen

Silniki? T-Roc będzie oferowany wyłącznie z konstrukcjami turbodoładowanymi - trzema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi. Podstawowa jednostka benzynowa 1.0 TSI ma trzy cylindry i gwarantuje 115 KM mocy (200 Nm).

Ciekawą propozycją jest silnik 1.5 TSI generujący 150 KM (250 Nm). W jednostce przewidziano funkcję wyłączania cylindrów (Active Cylinder Technology). Napęd ma płynnie i niezauważalnie przechodzić z 2- do 4-cylindrowego trybu pracy i odwrotnie.

Topowym benzynowym sercem jest 2.0 TSI o mocy 190 KM i momencie 320 Nm.

Volkswagen

Podstawowy turbodiesel to konstrukcja 1.6 TDI o mocy 115 KM i 250 Nm. Większy i silniejszy 2.0 TDI może być w wersji 150 KM i 340 Nm lub 190 KM i 400 Nm.

Najsłabsze jednostki napędowe będą oferowane w połączeniu z napędem na przednie koła i z mechaniczną, 6-biegową przekładnią.

Volkswagen

W wypadku silników o mocy 150 KM będzie można zażyczyć napęd na cztery koła oraz 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnię DSG. Obydwie jednostki napędowe o mocy 190 KM standardowo występują z napędem 4Motion i automatem DSG.

Volkswagen

Nowy Volkswagen T-Roc światową premierę będzie świętować podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie. To będzie najtańszy SUV w ofercie niemieckiej marki nad Wisłą.

- Przedsprzedaż nowego SUV-a Volkswagena rozpocznie się w Polsce na początku października 2017 roku - powiedział dziennik.pl Tomasz Tonder, kierownik do spraw PR Volkswagena.

Volkswagen
Volkswagen
Volkswagen